Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 3052 ggr
pyromanen
0

Ser du löven?

Fler här som gör löv till Hemslöjdens jubileumsutställning på Liljevalchs i sommar?

kinnekulle
0

Ja hej å hå!!!Har du börjat??

Ett par(gifta) lämnade in dera löv för ett par veckor sedan, jisses vad de jobbat, hon hade broderar med små stygn och små stycken som sedan sammanfogat så det passade presis på lövet,han hade täckt hela löver med träsaker allt ifrån blommor till förrliga bilar , lådor som gick att dra ut mm mm, ja de la ribban här nere;-)

Har du några funderingar..

RudeGirlPottery
0

Här tillverkas det också löv. Det ska rakubrännas.

pyromanen
0

Kul!  Tänkte väl att det måste finnas några till här Glad.  Gör du #2 hela lövet i keramik och slänger plywoodfiguren?

Jag har gjort många smådelar som ska monteras på mallen… kulCool

RudeGirlPottery
0

Nej jag har perforerat kanten på lerlövet och borrat hål i plywooden och planerar att surra fast lövet i ramen… Men dit har jag inte kommit än så vi får se om det funkar…. Ibland är det bra med utmaningar för jag har lärt mig vad som INTE funkar!

hellekobbernagel
0

Ja jag deltar i i detta projekt. Våra löv här på Gotland visades upp i dag på Hemslöjdens lokaler.

Helle K Keramik Gotland
www.helle-k.com

[Solbacken1]
0

Har just sett några av löven på TVn, tyvärr inga i keramik. Undrar därför om ni har lust att visa era nu när de är offentliga. Alla har ju inte möjlighet att se utställningen.

pyromanen
0

Jag har (återigen) lyckats lämna från mig grejer utan att fota dom först Skäms. Det skulle vara pressvisning på dom här i länet idag… om mitt skulle råka hamna på nån pressbild ska jag återkomma…

Jag klädde in mallen med (väldigt rostig) järnplåt och skruvade fast ett 50-tal vedbrända porslinsblommor utanpå.

[Solbacken1]
0

Det lät väldigt intressant, tycker om när man blanda olika material.

Ja, helst skall man ju fota, iallafall sådant som man ställer ut eller special beställningar. Är roligt att har kvar.

RudeGirlPottery
0

#7 - det lät snyggt.

#6 - jag kan visa mitt efter den 26/4 för då ska jag föreläsa om lövet på Pecha Kucha i Örebro. Till dess är det lite hemligt! ;-)

pyromanen
2

#9: Nu blir man ju nyfiken! Skrattande. Lycka till på Pecha Kucha!

Mitt löv hamnade inte på någon pressbild, däremot blev det omtalat i Värmlands folkblad som ett exempel på ett löv som låg nära 10-kilosgränsen (dock fel, flera kilos marginal!). Kan man inte vara bäst så får man vara tyngst Tungan ute

[Solbacken1]
0

På tradera ligger alla löven ute till försäljning under rubriken Hemslöjd. man kan ju titta på dem som en utställning. Mycket fint med tycker jag.

[Solbacken1]
0

Skriv på tradera Hemslöjden 100år så kommer ni rätt med en gång.

Arbez
0

Hej! Ni som var med , hur kom ni med i detta "projekt" ?