NYTT! Keramik iFokus-Symposium
Då är det dags att boka din plats på vårt symposium 🥳
När: 8-9/6 med start 9:30 på Lördagen.
Var: Leksands folkhögskola, Leksand
Vad: En rad av workshops och föreläsningar varvat med mat och umgänge. Under dagarna serveras lunch och fika och på Lördag kväll serveras Middag med tillgång till bar. Se #1 för information om vilka som kommer stå för programmet.
Anmäl er här: fia.palmgren@leksand.fhsk.se eller 0247-64825
Ange i anmälan om du vill ha boende i enkelrum eller dubbelrum, om du vill dela rum med någon speciell och om du vill ha vegetarisk mat eller har matallergi. Boende är vandrarhemstandard vilket innebär att man tar med egna lakan och handduk. Lakanset finns att hyra för 100 kr/person.
Kostnad:
Mat och lokalkostnad per person: 500 kr
Boende: enkelrum 400 kr/natt, dubbelrum 275 kr/person/natt
På plats kommer vi skramla för att kunna ge presentatörerna någon reseersättning.
Sista anmälningsdag: 31/3!
Programmet inkluderar i nuläget:
Kinnekulle som kommer visa hur en enkel gipsform kan göras.
Rambamjam som kommer bränna vedbränd Raku.
Maudskobykrukmakeri som kommer demonstrera sociala medier.
Abbis som kommer visa sin talang vid drejskivan.
JÅA som kommer prata och visa bilder om sitt arbete med Anagama.
LAE som fortfarande funderar i utrymmet mellan sina keramikresor världen över.
Utöver detta finns det plats för ett par till som vi tillsammans kan fylla upp. Kan det vara du?
Det behöver inte vara något komplicerat och du behöver inte vara proffs heller bara du tror att det kan vara intressant för andra. Hör av er till mig, Lena eller Ulla om du vill bolla någon idé.
Då det här är vårt symposium vill jag uppmana er att anmäla er så fort som möjligt. Dels för att få plats men också för att säkra att symposiet blir av.
Om ni vet redan nu anmäl er så att vi Medarbetare kan gå vidare i förberedelserna.👋
Nu hoppas jag att folk tittar in här så att de inte missar informationen! Det skulle vara superkul om symposiet blir av😃
När jag gick ugnsbyggarkursen i Leksand så hade jag naturligtvis missat att man skulle ha med sänglinne. Dessutom kom jag sent så receptionen stängde och jag kunde inte hyra. 😮
☝️Jag tog bilen ner till Leksands centrum. Som tur var hade Konsum öppet och de sålde allt vad jag behövde. Jag kommer inte att göra om misstaget den här gången!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag flyttar över informationen till en artikel istället och låser den här tråden för ytterligare kommentarer. På det sättet kan vi göra den mera synlig.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_