Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1854 ggr
Ulla
0

Skumgummi

Om du har fått över en gammal skumgummimadrass så gå inte direkt till soptippen och kasta den.

Ta istället vara på några fina bitar. Dessa kan du sedan kan använda som underlag tex när du vill vända uppochner på ett föremål för att bearbeta undersidan om det behövs. Tyngden fördelas bra och kanterna tar inte skada.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
0

Skumgummi kan även användas till att torka av glasyr med.Lägg den fuktigt på diskbänken ,vrid  eller dra sedan en ex kruka på den. Skumgummit får inte vara för mjukt och det går bra med större bitar av en madrass .

Ulla
0

Man kan också klippa små bitar i olika storlek av skumgummi och fästa på olika långa pinnar. Sedan kan man välja den som för tillfället passar bäst, när man behöver torka upp vatten från botten av en djup form som man drejar.

Det finns många sätt att fästa skumgummit. Tom ett häftstift i änden fungerar.

_
_

LeWE
0

Håller med om att skumgummi är jättebra till mycket. Jag torkar alltid av glasyren under på en större våt bit som jag lägger på diskbänken, funkar jättebra! Om man gjuter är skumgummi perfekt att ta bort "skägget" runt kanterna upptill, vänd krukan upp och ner och snurra kanten mot fuktig skumgummi, det gör inget om krukan har torkat, kanten blir jättefin!

AndersE
0

Nu fick Google något att hitta…

Flört

LenaR
0

Hur menar du Anders?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

AndersE
0

Bara ett försök att skämta, lr!

Som Sajtvärd kan man se vilka som är de vanligaste sökorden hos Google som leder till ens sajt.

Jag har för mig att "skumgummi" redan låg högt för Keramik…

LenaR
0

Jojo, det här är inte första gången vi pratar skumgummi på keramiksajten! Och det finns också möjlighet för folk som söker på sopbilar, vansinne, tjärad märling, kylskåp eller bilvärmare att hitta hit!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

AndersE
0

Underbart!

För hittar man hit så stannar man - ju!

Ulla
0

Ja, jag är glad att dom hittar hit Skrattande

_
_

Pia
0