skulptur kurs
Hej, är ny på detta forum och har läst många inlägg med stort intresse. Bor utanför Göteborg. Är det nån som vet om det finns nån bra kvällskurs i skulptering( eller nån som håller kurs generellt och som är bra på detta) Hellst i närheten av GBG …men allt är av intresse….

jag har kurser, fast e inge vidare på just skulptering, mest bruksföremål i denna tomteverkstan.
Men vill du bränna Raku får du gärna komma hit till mig nån gång! Jag finns mellan Kungälv o Marstrand. /Helen

Hej Lotta, välkommen till keramikifokus!
Jag kommer att hålla skulpturkurser så småningom. Jag håller på och bygger en större verkstad just nu. När den är klar kommer jag att hålla i skulpturkurser. När allt är klart kommer jag att lägga ut de under kalendariet här , men som sagt det dröjer nog till nästa höst innan jag kan dra igång:(
Kul zzaga! Dina små gubbar är ju för härliga så du verkar gilla att skulpturera själv!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

#2, zzaga, en gång för så där en "tusen år" sedan
har jag för mig att du lovade du bilder på hur din nya verkstad växte fram! Kommer ihåg bilderna som visade grävhögen. Finns det några senare bilder som man kan få se? Vore jättekul! Nyfiken!!!
Tack Bregotta för ditt tips om detta forum, det är ju helt enkelt hur bra som hellst. Den där kicken man behövde när man jag stod och vägde om jag skulle fortsätta till hösten eller ta ett brejk. Du vet vad jag pratar om …eller hur…?
Nu är jag hur sugen som hellst igen….ska ta och testa receptet som jag fick av Anna TH på den fina turkos Raku glasyren i sommar. Ska du hänga på ?
Nej, Kenta är ute och snickrar och behöver lite förtäring….man står för markservice numera…

#5 Yes, jag vet! Jag hänger gärna på om du bränner i sommar! Hör av dig då i god tid så jag har ngt att bränna.
Ralkulotta och jag har gått samma kurs ett bra tag, det var hennes "fel" eller som jag ser det förtjänst att jag började med keramik överhuvudtaget. Tack Lotta!
Vi träffades häromdagen och jag tipsade om "i fokus" och allt man lär sig här, mycket mer än vi lärt oss på kursen tycker jag. Så tack än en gång alla givmilda och hjälpsamma medlemmar!
Idag har jag varit med katten (en av dem) hos veterinären för han har blivit biten av något stort djur (katten alltså, inte veterinären
) så idag har det inte blivit keramikat nästan alls! Men imorgon så!
#6…Jag har lite "käcka" hjärtan skröjade…och nån skål…men inget mer….om du ska göra en skröj snart …har du plats för nåt från mig då tror du…så kan du ju hänga med på min rakubränning?
Bara om det är OK!?
Det kliar ju i fingrarna trots att man har "sommarlov" från kvällskursen.

#7 Jag har plats för skröj! Vi hörs!
är det ng som känner till ngn bra kurs i kalmar trakten???skulptur då givetvis…………tack på förhand

7,rakuLotta Hej och välkommen hit ! Det finns en fiffig funktion här på sidan som gör att man kan skicka privata meddelanden till en medlem. Klicka helt enkelt på medlemens bild så kommer du till hennes personliga sida, där kan du sedan gå in på kontakta och skicka ett meddelande.

Rakulotta - kolla din "inkorg" - den hittar du till vänster på denna sidan, ett litet gult kuvert som flyger fram och tillbaka, klicka på det!