transp. etiketter?
Någon som vet vart man kan få tag i transparenta runda etiketter att sätta på sin keramik?
Tack på förhand! :)
Panduro!
Jag köpte för ett par månader sedan, fanns två olika diametrar.
menar du med tryck? jag vände mig mig till ett lokalt tryckeri och fick tryckta transparenta rektangulära etiketter, 1000 st på en rulle. Hyfsat pris ca 200 kr, inte runda dock
ska du ha ditt firmanamn på etiketterna? En etikett pillas bort eller försvinner i disken. Om du vill att det ska synas vem som gjort keramiken så gör en stämpel och stämpla sakerna istället. Stämpelavtrycket kan inte diskas bort … 🙂
Man kan ju ha båda.. Grejer som inte diskas sitter etiketter kvar på..Har du en etikett kan du även ha tfn nr och då hittar dom en lättare.Har hittat grejer på auktion efter 25 år som etiketter suttit kvar på..🙂
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tack för alla tips! :)
Jag vill helst ha etiketter på mina gjutna koppar, och stämpel på drejat.
trycka in med stämpel är ju bäst, men tycker att det blir lätt deformerat om man trycker i gjutet. i botten kan jag ju inte sätta (lägger upp bild så förstår ni)
tjusig kopp! du skulle kunna ha en gummistämpel och keramisk bläck/oxid o stämla på fotringen efter glasyrbränningen
Tack! :) ja det va en bra idé, ska kolla upp det!
Avery Dennison har många olika etiketter. Men klart att stämpling är lite finare.