Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1570 ggr
[rolnor]
1

Nätbutik KHVC

Dom ska ju med ett väldigt buller och bång (tycker jag) dra igång en nätbutik för konsthantverkscentrums medlemmar. Jag är skeptisk, har försökt sälja förut via nätet men det har i princip gått pissdåligt trots google-adwords reklam etc.

Jag har nu något enstaka föremål på Etsy och dom har ju bra villkor tycker jag och som vi varit inne på så är deras sajt betydligt mer känd än KHVC-s, den stora fråga är väl hur mycket reklam dom kan tänkas göra?

[rolnor]
0

Det här var tydligen extremt ointressant..!

LenaR
0

Jag kan bara hålla med i din skepsis. Konsthantverk vill jag köpa med händerna, inte bara med ögonen. Så jag tror det blir svårt att hitta nya kunder. Men den som sett sakerna på riktigt kanske handlar via webbshop?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Keraleij
2

Jag använder min webbshop bland annat för att kunder enkelt ska kunna "hämta" och betala beställda varor. Tidigare skickade jag med inbetalningskort, men nu får jag betalt direkt.. Hoppar över KHVC:s butik eftersom jag redan har en färdig webbshop, tror annars att jag hade anslutit. En hel del träffar till min sida kommer från länk på KHVC sajt.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

[rolnor]
0

Ja, vi har haft en diskussion tidigare om KHVC, hur känd föreningen är etc. som sagt, frågan är hur mycket dom kan lägga på att marknadsföra sajten, det är så svinans dyrt med reklam. KHVC ska ju ha en hel del i provision och avgifter för den som vill vara med. Etsy tycker jag verkar överlägset även om jag inte sålt nåt där, jag är väl för dyr…!

Keraleij
1

Har provat Etsy också, både som köpare och säljare. . Sålt lite smågrejer (sådant som går att skicka som brev), men eftersom de flesta köparna finns i USA blir frakten ofta dyrare än själva keramikföremålet för de lite större sakerna.. Mycket jobb också, att packa, administrera och  fylla i tulldeklarationer för smågrejer som kostar en femtilapp eller så. Dessutom krävs en hel del engagemang på sajten för att verkligen synas i mängden.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

[rolnor]
0

Ja, det är ju en stor nackdel med keramik att det ofta är så pass tungt i förhållande till priset, det vore bättre att sälja t.ex. smycken (som jag hade planer på att göra ett tag). Men Etsy är väl relativt spritt, inte bara USA-marknaden väl?

Keraleij
0

Av den försäljning jag haft på Etsy har 90 % varit till USA, men jag vet inte hur sajtens totala fördelning ser ut.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

[rolnor]
0

Ja, då blir frakten riktigt hutlös…