beläggning av ugn??
Går i väntans tider…ugn beräknas nedkomma om 4 veckor…
Har en fråga..hade tänkt placera den i vårt garage..där jag dessutom vill klämma in en bil emellanåt…Pratade med en annan keramiker idag. Hon sa att det blir som en beläggning i det rum där man bränner och att det luktar illa. Lukten kan man ju ta..bara att stänga dörren till garaget…men beläggning? Är det nåt man ska tänka på (förutom att inte ha bilen inne samtidigt som man kör en bränning antar jag då…)
Om mannen har verktyg och annat där…är det nåt som tar skada?(nu när han äntligen gått med på att vi lättar på plånboken.. vill man ju hålla honom glad..
)
Lite olika det där har jag hört.Jag har hört också om keramiker som haft rejäl beläggning på sina fönster,antar att om man bränner man mycket utan utsug i litet rum så är det lättare. Jag antar att det är svavelgaser / föreningar (?) som kommer framför allt när man skröjar. Säkert några tekniker eller kemister som kan svara mer på detta. Men ett litet drag / en fläkt eller fönster på lite glänt borde ju suga ut ångorna bra.
Ok, ställa upp fönstren alltså. Går den här beläggningen att få bort?(på fönster alltså…blir det på väggar får man väl måla)