Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 796 ggr
molnia
0

Sälja på internet

Hej,

Jag vill börja min keramik (bruksföremål) på nätet i framtiden men vet inte om det är bättre att sälja på egen webbsidan eller genom en stor platform såsom Etsy. Hur gör ni? Bli tacksamt för lite råd.

Mvh,

Molnia

[maria.kosmala@gmail.com]
2

Hej!
jag säljer via instagram. Många keramiker jag följer göra samma, men de med många följare och därmed många köpare har en hemsida kopplad till deras instagram så de inte behöver hantera varje försäljning manuellt som jag gör.

Etsy är säkert bra, men jag får overload när jag går in där, så inget för mig. Finns ju så mycket!

Kika in på Miaochclay på instagram så ser du hur jag gör.

Lycka till!

ler
1

Kan det verkligen löna sig att spela på lotto som det ju måste vara att sälja på det viset. Jag tycker man skall sträva efter att hitta ställen som säljer bra, kan hända att man då får mindre vinst per styck men vad spelar det för roll om det nu blir sålt. Annars så kan man ju satsa på marknader ute i Europa om man nu orkar det, det kan vara en verkligen lönsam aktivitet om man hittar dom riktiga ställena. Berlin och resten av Tyskland är suveränt men man måste ha mästarbrev för att delta, vet inte om det funkar med ett svenskt mästarbrev. Själv har jag på 80 och 90 talet sålt på marknader i Berlin och Tyskland och det var en väldigt annan sak än att vara keramiker här i Norden.

Ulla
1

#2: För många finns det kanske inte så många alternativ att sälja på när man ligger i startgroparna.
Själv är jag hobbykeramiker och behöver inte tänka på sånt, men jag har vänner som jobbar heltid som keramiker och vet hur svårt det kan vara för en del att marknadsföra sig själv. Det beror ju litet på var man bor också.

Nu verkar det allmänt var så att försäljningen på internet ökar mer och mer. Det finns flera exempel på keramiker som visar upp både sitt arbete och sin keramik på nätet och säljer på så sätt. Det kan säkert passa en del, åtminstone till att börja med.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ellska
2

Vi har precis lanserat en ny webbplats som heter Ellska (https://www.ellska.se) som är en köp- och sälj platform för kreatörer. Målet är att det ska bli en plats där man enkelt kan hitta egenproducerade varor som är producerade lokalt.

Köp och sälj egenproducerade hantverk, mat och varor på Ellska.