Keramik- kurs
Hej!
Jag har varit på jakt efter en keramikkurs i göteborsområdet i ett halvår men det är fullt överallt!
Är det någon här inne som har tips? Eller som kanske själv vill hålla en kurs?
Jag har hållit på en del själv, men har inte koll på bränning, så är även intresserad av tips på ställe man kan hyra in sig på (som hjälper en med bränning).
Tack för hjälptes :)
Hej!
Är det så fullt överallt i ditt område? Jobbigt!
Jag har ett annat tips. Om du har tid och möjlighet kan du anmäla dig till en sommarkurs på någon av våra folkhögskolor. Jag har t ex gått en glasyrkurs i Lidköping, en rakukurs i Mullsjö, en annan i Munka Ljungby. Alla har varit supertrevliga. En till två veckor i fin miljö och med massor av god mat. Och dessutom har jag lärt mig en hel del nytt. Den perfekta semestern.
Det finns fler folkhögskolor runt om i landet och du borde hitta någon som har keramikkurser på sommaren och som passar dig.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#1: jättebra tips! Tack ❤️
Skulle du kunna länka till hemsida till någon av dem? (Eller kanske till så många du har lust till!)
Här har du en sida med en massa länkar. Det var längesedan jag kollade igenom dem så alla kanske inte är aktuella längre.
Men som du ser så finns det många länkar till skolor och utbildningar där. Bl.a. en samlingslänk till folkhögskola.nu
_
_
- Redigerat 2020-11-15 15:08 av Ulla
Jag tittade litet snabbt på deras hemsidor och hittade inte så mycket ännu, några kortkurser bara. Du får nog ringa runt och kolla vad som planeras för nästa år. Covid19 ställer ju till det för de allra flesta.
_
_
Tack så mycket för hjälpen! Ja jag får nog göra det. Hoppas att Corona försvinner snart och att det blir lättare igen då! 😊
#0: Jag hyr ut drejplats hos mig på Hilmersgården i Kungsbacka. Ligger lite lågt just nu pga av covid men tänkte få igång uthyrningen lite försiktigt nästa år igen. 😊
Hej, har du hittat en kurs i Gbg? Annars hör av dig!