Keramikurs sökes
Hej,undrar om någon kan hjälpa mig att hitta en bra keramikkurs alternativ praktikplats hos en keramiker,jag bor i Alingsås. Och har skaffat mig en drejskiva,ugn och glasyrer, har drejat lite, och fick köpa allt detta av en slump och vill gärna lära mig mera.

Hej ewawa
Lasse Östman håller kurser och söker folk till praktikplats.
Här kan du läsa mer: http://www.stoneware.net/stoneware/anslagstavla/anslagstavla.htm
Praktikplats? Det låter som om du tänker lägga ner mycket tid på din keramik. Då kanske de keramikkurser som bildningsförbunden har inte räcker till? Där finns ett stort utbud annars.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Testa att klicka på Studieförbundet Vuxenskolans banner högst upp på sidan - dom kanske har något som passar dig?
// staffan
Jag kommer att ha kurser till hösten och ev kan jag tänka mig att ta emot en elev till, verkstaden finns i Borås (övernattning finns att tillgå med eget kök). Vad gäller praktikplats vill jag givetvis inte lära upp dig från noll utan förutsätter att du har förkunskaper. Kurserna är baserade från noll till hundra, med andra ord så finns det alltid en nivå som passar just dig.