Flytvikt, kvicksilver?
Innehåller flytvikt från cebex kvicksilver?
Keramik-Christine
Nej, flytvikterna innehåller metallkulor av bly eller järn.
Bara att sopa upp, om olyckan skulle vara framme…..
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Åh du är en hjälte Bosse ☺️🙏🏽
Så jag behöver inte oroa mig för kvicksilverförgiftning?
Dessvärre gick den sönder i diskhon, jag tror att jag fått upp det mesta men kan inte till 100% veta om det har ramlat ned någon liten kula i avloppet och ned till vatten-avskiljaren… men du tror inte att jag behöver tömma hela den då? Ingen risk för någon förgiftning alls även om det skulle vara bly? 😬
Keramik-Christine
Bosse, jag spädde ut den transparenta glasyren och det blev perfekt så du hade helt rätt! Tack snälla för all din hjälp med allt ☺️🙏🏽
Keramik-Christine
Blev det någon kula kvar…? Testa med en magnet, t.ex. en kylskåpsmagnet. Om magneten "biter" på den är det järn, och fullständigt harmlöst…
Och även om någon blykula skulle ha hamnat i avskiljaren, är mängden så liten att du inte behöver bekymra dig…..
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Aha, smart då ska jag testa det 😃🙏🏽
Toppen då tömmer jag inte hela vattenavskiljaren idag… vi är bortbjudna på middag så då kan jag gå som planerat 😊🙏🏽
Keramik-Christine
Åh dem är magnetiska 😃
Tusen Tack Bosse ☺️🙏🏽
Keramik-Christine
Bly kommer det en del av ut i naturen när jägarna skjuter med sina hagelgevär och tänk på allt bly som har kommit ut i naturen från blyad bensin. Och ångor från batterifabriker, grannkommunen där jag bor är jorden förgiftad på grund av en tidigare batterifabrik så jag tänker att du kunde ha gott samvete även om du tappat en mikro kula i avloppet. Och kvicksilver är bara farligt i oxiderad form, ren kvicksilver är harmlöst
Tack snälla ler för pepp och info ☺️🙏🏽
Keramik-Christine