Verkstadsplats uthyres i Malmö!
Hejsan,
Jag har just öppnat upp en ny keramikverkstad i sofielund i Malmö som heter Seveds Lera! Jag har ugn, 6 drejskivor och allt som behövs därtill och hur ut platser till hobbykeramiker som får egen nyckel och kommer och går som en vill.
Jag har ett par platser kvar så om någon är intresserad är det bara att höra av sig så berättar jag mer!
/Åsa
Trevligt, då är vi grannar typ, vi är på Södra Sofielund. Vilken fin verkstad du har fått till!
Så roligt, titta gärna förbi någon dag om du har vägarna förbi 😊
Hello!
Hope you are doing fine! My name is Sarah and I recently moved to Malmö . :)
My best friend will marry on the 25th of June so I wanted to make something special for her. I would like to create a "couple" vase.
I saw some online course but I feel that I will learn more and do less mistake if I have some help.
I was wondering if it would be possible to help me to create the vase and paint it.
If not, can I create the vase alone and fire it on your location?
Here is the link of the online course so you can see how the vase would look like:
https://www.domestika.org/en/courses/1767-creating-ceramics-with-character
Do you think as a beginner it will be a hard challeng to create it?
If you have any ideas how I could realize this project (contacts near malmö, fire place, etc..) I will be super grateful if you could share with me.
Thank you for your help! :)
Hej Åsa!
Jag heter Nike och är verksam keramiker som tänkte etablera mig i Malmö. Jag är i full fart med att leta lokal eller verkstad att hyra in mig i och fick tips av en vän om din verkstad. Jag har även en drejskiva och snart en el/gas ugn för både oxidation och Reduktionsbränning om det är av intresse. Har även goda kunskaper inom glasyrteori och hälsa inom keramik. Hör gärna av dig om du vill prata vidare och feel free att ställa frågor!
Allt gott,
Nike
#4: Har svarat er på mail!
- Redigerat 2022-05-11 11:40 av ÅsaMaria
#3: Hi,
I´m afraid we do not have any courses yet, only spaces to rent for people who wish to work with clay as a member of the studio. The kiln is so far for members only.
Im sorry i can not help you more, but i would say go for it! Art4 fun has cheap clay, make a bunch of vases and you will learn a lot and can give them the best ones! youtbe is your friend in this area ;-)
#0: Hej!
Finns fortfarande platser lediga? Jag vill gärna veta mer!
Vänligen,
Tove
Hej . Jeg hsr lavet keramik henom flere pr og ønsker leje mig ind er sted . Jeg hsr ingen ovn og ikke kundskab i brugen af dette heller .
Hvordan fungere det his dig ?
Hvad er prisen for leje / tilgang ?
For brænding ?
Mvh pernille Olsson
#8: Hej,
Som det är nu är verkstaden full med medlemmar. Man betalar en fast summa per månad och får vara där hur mycket man vill och bränna rimliga mängder (hobby nivå). Om du är intresserad kan jag sätt dig på kölistan?
#8: Meget gerne :-)
Pernilleolsson@gmail.com
skriv gerne til mig hvad /hvilke oplysninger du behøver.
MVH Pernille