Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1649 ggr
AnnaAx
0

Köpa ugn på internet?

hej jag har hittat en ny ugn på internet. Han som säljer de importerar de från tyskland.

Detta är en tysk ugn "Rohde" 50 L brännrumsinnerhåll. 12 600 kr inkl frakt då han kör den hem till en. 36 mån garanti.

Vågar man lita på detta?

Han vill ha hälften av pengarna innan och hälften efter lev, för en säkerhet för sig själv (så att han inte står där med en ugn sedan) och för att ha råd att betala ugnen.

Hur hade ni gjort?

// Anna

Ulla
0

Jag är fortfarande försiktig när det gäller att handla på internet, speciellt när jag inte vet vem jag handlar av. Så jag är inte rätt person att ge dig råd angående det här. Någon annan som har bättre erfarenhet?

Det är alltså en privatperson som importerar ugnar efter att han fått en beställning?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Jag hade kollat med Seemann AB i sthlm som säljer Rodhe's ugnar. Har du kollat vad dom tar för samma ugn? Jag tycker inte att det låter så otroligt billigt heller, utan mer som ett normalpris på en ugne i den storleken, risken finns ju ändå att pengarna försvinner. Jag köper ju hellre av en etablerad firma som kan hjälpa till om det uppstår problem. Kolla vad Cebex, Lars Tärn, Cerama och Brännpunkt , Seemanns AB har  för små ugnar i samma storlek och jämnför priserna först.

AnnaAx
0

okej..

Ulla, japp det är precis så.

Lotta 2 japp jag ska kika in priser..

någon mer som har någon erfarenhet??

LeWE
0

Jag köpte en ugn av Seeman för ca 20 år sen som funkar jättebra och det känns bra att kunna ringa dom om jag har nåt problem. Det har kännts  tryggt, tycker jag.

Danielsdotter
0

Jag hittade också denna ugn på Blocket.se för cirka ett år sedan. Berthold som säljer dessa ugnar var väldigt seriös. Han levererade hem ugnen till mig, och jag känner mig väldigt nöjd med mitt köp. Ung och automatiker har fungerat perfekt!

sannas
0

Jag har själv både köpt och sålt ugnar via internet. Då jag handlat så vill jag ha referenser och har jag sålt så har jag hänvisat till referenser. Pratar man med personen ifråga på telefon så får man en ganska god uppfattning om det hela tycker jag. Själv har jag inga betänkligheter då det känns rätt i magen, minsta tvekan dock så blir det ingen affär.

Är det nu en person som importerar ugnar så borde vederbörande rimligtvis ha referenser, alltså personer med namn och telefonnr. som du kan ringa och få bekräftat att allt är i sin ordning och att allt fungerat som förväntat.

Lycka till!

AnnaAx
0

hej på er alla.

Nu har jag och en bekant till mig bestämt oss. vi köper ugnar av honom. och blir det något problem så får man ta det då.

Har man lurat folk så kan man inte gömma sig för alltid. Man kan ju hoppas på att polisen upptäcker vem det är i så fall.

Det är bara så tråkigt att behöva tro illa om alla tills motsatsen är bevisad.

Nu hoppas jag att jag kommer få det roligt med min nya ugn.

//ANNA

sannas
0

Det hoppas jag oxå att du får! Lycka till Anna!