Keramik iFokus

Keramik

Etiketterverkstadsplatsreklam
Läst 7280 ggr
Ulla
2023-05-29 11:49
18

Plats i keramikverkstad.

Det finns många som gillar att hålla på med keramik men som kanske inte har plats för en egen ugn eller drejskiva. Såna frågor dyker då och då upp här i forumet. Nu kan du som har platser att erbjuda berätta det i den här tråden. Var tydlig med var någonstans din verkstad finns.

Jag kan också lägga en länk till dig på vår länksida om du skickar mig ett pm. https://keramik.ifokus.se/discussion/1482658/lanksamling

Meddela mig om någon av annonserna inte längre är aktuell så tar jag bort den från listan

Du har väl inte missat att du har en privat mejlfunktion här på iFokus? Via den kan du kontakta övriga medlemmar. Dit hittar du bl a när du klickar på din (eller någon annans) Avatar.

• Alldeles nyöppnad studio i Enskede. #46
  • Lediga ateljéplatser hos Krus ateljé i Fredhäll på Kungsholmen. #47
  • Plats i keramikverkstad i Göteborg #4
  • Keramikplats hos Huset för Kruset i Göteborg. #5
  • Kollektivverkstad i Majorna i Göteborg. #7
  • Ceramics Studio in Majorna, Göteborg. #42
  • Öppen Studio i Höllviken nära Malmö och Vellinge. #33
  • Keramikverkstad i Jönköping. #32
  • Intressekoll för keramikverkstad i Malmö eller Lund. #27
  • Verkstadsplats hos Dreja och greja studio i Malmö #2
  • Verkstadsplats hos Ateljén by IGI COLLECTION i Malmö. #15
  • Verkstadsplats i Malmö. #16 och #18
  • Verkstadsplats i Malmö. #20
  • Verkstadsplats hos Lermur i Nacka. #1
  • Dagplatser hos Nacka Keramik i Saltsjö-Boo. #10
  • Ateljéplats i Stockholm. #28
  • Verkstadsplats finns i mysig studio i Skärmarbrink i Stockholm. #48
  • Verkstadsplats p Söder i Stockholm. #6
  • Plats för den som handbygger på Södermalm i Stockholm. #8
  • Verkstadsplatser på Södermalm i Stockholm #9
  • Plats i keramikverkstad, Ateljé Bruks i Stockholm. #11
  • Verkstadsplats i Stockholm. #14 och #17
  • Plats i keramikverkstad på Gärdet i Stockholm. #19
  • Plats i verkstad på Södermalm Stockholm. #21
  • Verkstadsplatser i centrala Stockholm. #22
  • Keramikverkstad på Gärdet i Stockholm. #25
  • Ateljéplats i Stockholm. #28
  • Plats i studio hos StudioPUNKT. i Vargön Vänersborg. #36
  • Plats i verkstad i Åseda, Kronobergs län. #50
  • Lerlabbet i Örebro har verkstadsplatser. #51

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Keramik iFokus - för alla oss som gillar keramik! Här träffas både erfarna keramiker och nybörjare för att byta erfarenheter och kunskaper. Välkommen du med!
  • Redigerat 2026-08-15 01:29 av Ulla
Marine2021
2023-05-29 21:58
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mitten av juni öppnar Lermur
Keramikverkstad mitt i Nacka på
Stadshusgatan 8. Här kan du hyra en verkstadsplats och skapa med lera. Mer information finns på Lermur.se.
Med vänliga hälsningar
Marine

maria i malmö
2023-06-01 10:43
0

Hej alla lerfantaster!

På Dreja och greja studio i Malmö erbjuder vi verkstadsplatser.
Det är centralt beläget på Kungsgatan 7.

Hitta mer information på vår hemsida:

https://www.drejaochgrejastudio.se/verkstadsplats

Önskar er alla en härlig sommar :)
Med värme
Maria och gänget

Denna kommentar har tagits bort.
anna@kross.se
2023-06-29 13:35
0

Plats i keramikverkstad
Nya varvet, Göteborg
Nu har vi plats i vår keramikverkstad. Det finns ugn, kavlingsmaskin och drejskiva för gemensam användning.
Ring Anna 0725-441114

Sonjas.keramik
2023-07-18 17:19
0

#0: Hejhej!

Är i uppstart av min keramikverkstad Huset för Kruset, på gråberget i Göteborg. Ligger i en gammal bagerilokal. Om du söker plats skicka gärna iväg ett mail till sonjaviolapersson@gmail.com så tar vi det från där!

Allt gott!
Sonja

Emelie1212
2023-08-05 15:49
0

Hej!
Jag heter Emelie och håller på att starta upp en Keramikverkstad på Södermalm i Stockholm. Hör av dig till mig om du är intresserad av att hyra en verkstadsplats. Planerad öppning är tidig höst. Du kan kontakta mig här på Keramik i Fokus eller på emelie.von.sydow@gmail.com. Välkommen!

Kackel och Klös
2023-08-09 12:27
1

Keramikkollektiv i Majorna!

Hej!
Jag söker medlemmar till en kollektivverkstad med inriktning på keramik. Vi är för närvarande fyra stycken men satsar på att bli sju till åtta personer. I verkstaden har man sin egna drejskiva, material och förvaringsutrymme. Det finns även två stora gemensamma arbetsbord. Lokalen har en butiksdel där man kan sälja sina alster. Butiken är tänkt att vara öppen på helger. Alla medlemmar förväntas hålla öppet enligt ett rullande schema.

Ugnen och övriga maskiner samt vissa verktyg kommer att ägas gemensamt genom att alla får betala en andel. Om en medlem vill sluta kan den sälja sin andel vidare till någon annan av gruppen godkänd person. Verksamheten ligger på Karl Johansgatan i Majorna Göteborg och i kvarteren här omkring finns många konsthantverkare och konstnärer. Välkommen att höra av dig om du vill veta mer!

Du kan kontakta mig här på sidan eller via mail: tinex64@gmail.com

Mvh Tina

Unkapunka
2023-09-10 09:23
1

Hejhej!

Nu finns det plats i en nyöppnad keramikverkstad på SOFO Södermalm i Stockholm. Vi söker någon som handbygger och som gärna arbetar relativt smått då ugnen i verkstaden är en Nabertherm på 16L.

Låter det intressant? Välkommen att skriva till mig på catalinabark@hotmail.com.

Allt gott!
Catalina

Emelie1212
2023-09-22 17:43
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Första oktober öppnar Erstagatans Keramikverkstad på Södermalm i Stockholm! Här finns verkstadsplatser att hyra för både dig som drejar och bygger i en superfin studio. Workshops och någon nybörjarkurs kommer så småningom! Vid intresse kontakta emelie.von.sydow@gmail.com. Välkomna!

Nacka keramik
2023-09-25 17:14
0

nackakeramik.jpg

Hobbykeramik i vår? 🌷🌷🌷
Kanske har du gått en drejkurs och vill sitta och nöta i lugn och ro?
Eller kanske du gillar att kavla?
Från mars finns 2 lediga kvällsplatser Kl. 16-22 i vår mysiga verkstad, Nacka keramik som ligger på Kommunalvägen 1, Saltsjö-Boo. Så unikt tillfälle att få chansen att starta tillsammans med en vän! Det finns även en dagplats kl 06-16 ledig från mars. Lokalen är ljus och hemtrevlig samt utrustad med drejskivor, arbetsbord, stor frontmatad ugn, lera och många engober/glasyrer. Det är hobbykeramiker som är hyresgäster och vi har en fin gemenskap. Du ska kunna jobba självständigt och ha grundläggande erfarenhet av att arbeta med lera.Jag sköter bränning och blandar glasyrer. Är du intresserad mejla nackakeramik@gmail.com för mer info

• Redigerat 2025-03-12 20:07 av Ulla
Keramik2023
2023-10-01 21:46
0

#10: Hej Nacka keramik!

Är det bara dagtid ni har platser hos er? Jag skulle behöva en verkstadsplats med ugn kvällstid eller helg ett par dagar i månaden. Vet ni annars vart jag kan vända mig?
Det är framförallt ugn jag saknar för bränning av stengods. Runt Stockholm området.

Mvh/ Åsa

Ulla
2023-10-01 22:00
1

#11: Kanske bäst att mejla direkt.

_
_

maria_gl
2023-10-04 16:58
0

Hej!
Nu från oktober finns det ledig plats i vår mysiga keramikverkstad, Ateljé Bruks, som ligger rofyllt och mysigt precis vid hörnet till Tessinparken. Verkstan har funnits i 3 år nu och lokalen är ljus och luftig samt utrustad med bland annat shimpo-drejskivor, arbetsbord, stor toppmatad ugn, olika stengodsleror och glasyrer mm. Vi är totalt 5 personer som delar på lokalen och har en fin gemenskap.

Du får egen nyckel och fri tillgång till lokalen måndag, tisdag och onsdag samt helger, tid bestämmer du själv.
Har inget krav på erfarenhet men du ska kunna jobba självständigt och ha grundläggande erfarenhet med lera. Är mån om att hitta rätt person som är trevlig och ordningssam och som kan bli en ett bra tillskott till vårt lilla keramikgäng. Skicka ett mail till mig om det låter intressant så berättar jag mer om upplägget :)

Mvh
Maria
maria@mariaglassel.se

AlexandraJohansson
2023-11-03 10:55
0

VERKSTADSPLATS - STOCKHOLM 🌟
Vi hyr ut verkstadaplats en kväll i veckan i Gröndal/Ekensberg i Stockholm. Endast 4 platser.

Lite om verkstan:

• 140L ugn
  • Två drejskivor
  • Det finns material att köpa, diverse leror, engober och glasyrer
  • Verktyg och penslar att låna
  • Kavaletter, värmepistol, kavlar etc.
  • Kylskåp, vattenkokare, mikro

Vi som driver verkstan är verksamma keramiker och arbetar på heltid. En av oss är alltid på plats under kvällen men du ska vara självgående 🌸🌸🌸🌸

Upplägget är följande:

• tillgång till verkstan Måndagar 16.00-20.00
  • 1500kr/månad
  • start 9 januari 2024
  • du får en låda där du kan ha verktyg och dylikt, allting du gör förvaras på gemensamma hyllor, det går även att ha verkstadsskor och kläder på en krok i bakre rummet
  • inget annat än verktyg och verkstadskläder får förvaras i verkstan
  • det går att köpa material av oss, lera, engober, glasyrer etc för en extrakostnad
  • det finns gemensamma verktyg att låna
  • te ingår i hyran
  • vi slår på alla ugnar och förmedlar i en gruppchatt

Är du intresserad kan du skriva till oss på https://www.instagram.com/craftandstuffstudio/ alternativt till min mejl alex@ajoh.se.

Allt gott,
Alexandra Johansson
www.ajoh.se

Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
  • Redigerat 2023-11-03 10:56 av AlexandraJohansson
byigicollection
2023-11-15 20:58
0

Hej!

Nu slår vi snart upp dörrarna till vår keramikverkstad, Ateljén by IGI COLLECTION i hjärtat av slottsstaden i Malmö. Vi erbjuder event och kurser och har självklart verkstadsplats till er som inte kan få nog.

Släng iväg en intresseanmälan så hör vi av oss!
https://byigicollection.com/verkstad-1

Allt gott!
Nadine

Clayistamalmö
2024-02-13 09:27
0

Hej Malmö,

Nu har jag ledig verkstadsplats för dig som vill ha tillgång till en keramikstudio hela tiden :).

Studion ligger vid drottningtorget i Malmö.

I studion hittar du bla 6 drejskivor, vill du istället bygga eller skulptera så finns det bord för det också :). Studion har Max 10 medlemmar.

Pris per månad är 1525kr

Hör gärna av er för mer info på

stellabrudin@gmail.com

AlexandraJohansson
2024-02-13 09:45
0

Vi får snart två lediga platser i vår verkstad som ligger i Ekensberg, Gröndal (Stockholm) 🌟 för hobbykeramiker. Du ska vara självgående. Du hyr in dig torsdagar 16.00-20.00 (dvs en kväll i veckan). Hyran är 1500kr/månad. Prövotidskontrakt med en månads uppsägning.

Vi som driver verkstan har masterutbildning vid Konstfack och arbetar på heltid inom det keramiska fältet.

Verkstan har:

• Två drejskivor
  • 150 L ugn
  • Verktyg för diverse, värmepistol, kavaletter
  • Glasyrer och engober i olika färger, lera att köpa per kilo

En plats är ledig från 1 april och en plats är ledig från 1 maj.

Skriv till oss vid intresse eller om du har fler frågor till någon av följande:
Mejl - Craftandstuff@craftandstuffstudio.com
Hemsida - https://www.craftandstuffstudio.com
Instagram - https://www.instagram.com/craftandstuffstudio/

Allt gott,
Alexandra Johansson
www.ajoh.se

Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
Clayistamalmö
2024-02-15 07:02
0

Hej Malmö,

Nu har jag ledig verkstadsplats för dig som vill ha tillgång till en keramikstudio hela tiden :).

Studion ligger vid drottningtorget i Malmö.

I studion hittar du bla 6 drejskivor, vill du istället bygga eller skulptera så finns det bord för det också :). Studion har Max 10 medlemmar.

Pris per månad är 1525kr

Hör gärna av er för mer info på

stellabrudin@gmail.com

• Redigerat 2024-02-15 08:01 av Clayistamalmö
Karin.oleander
2024-03-03 23:02
1

Ledig plats i keramikverkstad på Gärdet i Stockholm.

Nu finns en ledig plats för självgående hobbykeramiker i vår ljusa fina verkstad för stengods. Du hyr in dig två vardagar i veckan (exakta veckodagar efter överenskommelse).

Du ska ha verkstadsvana.

• 2 drejskivor
  • Stor ugn
  • Verkstad på markplan med stora fönster
  • Nära tunnelbanan

1800 kr / månaden + kostnad för lera.

Välkommen att höra av dig till karin.oleander@gmail.com

ikaeriksson
2024-03-04 11:00
1

Verkstadsplats ledig i Malmö

Hejsan!

Jag har en trevlig lokal på lättillgänglig adress i Malmö. Det finns plats för ett par till med egen drejskiva. Adressen är John Ericssons väg 83. Hör av dig :-)

Ika Eriksson

Aawo
2024-03-17 09:47
1

Hej! Vi har en ledig plats i våran verkstad på Södermalm Stockholm.

Månadshyran är på 2995kr inkl bränningar. Tillgång till verkstaden alla dagar i veckan förutom när det hålls kurs, kurser hålls endast på vissa tisdagskvällar! Siargatan 17 är adressen.

Egna hyllor inne i förrådet men ingen egen plats ute i lokalen, där samsas vi om ytorna, vilket går jättebra, är sällan fler än två där åt gången.

Vi är 11 personer som delar på verkstan, 7 som skulpterar och 4 som drejar.

Verkstan är främst en verkstad för skulptur och därför har vi bara en drejskiva och har inte plats för fler.

Vi har ett städschema, så alla hjälps åt att hålla rent 👍🏼 Mycket viktigt att följa och att ni också tycker det är viktigt att hålla rent för alla våras hälsa.

Det är jag och en till som sätter alla ugnar så det behöver ni inte tänka på. Ugnen är på 200L. 950 grader och 1250.

Vi jobbar endast med stengods. En köper sin egen lera och glasyr. Men vi kan såklart beställa ihop allihopa och dela på frakt :-)

Med vänlig hälsning, Astrid Adsten
astridadsten@gmail.com

LovisaD
2024-03-30 20:23
1

Verkstadsplatser i centrala Stockholm:

Hej! I april öppnar vi Kobolt Krukmakeri på Torsgatan 12. Vi erbjuder verkstadsplatser i olika former - från en gång i veckan till nästan heltid, dessutom har man möjlighet att dela på en plats med en vän.

Läs mer och anmäl intresse på vår hemsida https://koboltkrukmakeri.com/

Kobolt Krukmakeri
  • Redigerat 2024-03-30 21:02 av LovisaD
Nacka keramik
2024-05-13 14:21
0

Hej Ulla!
Du får gärna lägga till min keramikverkstad
Nacka Keramik i Saltsjö-Boo, Nacka
nackakeramik@gmail.com

Det är en mindre ljus, familjär verkstad, med ett litet lugnare tempo/ atmosfär.
En oas för återhämtning. Här arbetar vi med olika tekniker! Inspireras av varandra. 3 drejskivor.
Finns många glasyrer/ engober att välja på.
Max 5 personer i varje sluten grupp. Högt i tak, härlig trivsel.

Nacka keramik
2024-05-13 14:21
1

Hej Ulla!
Du får gärna lägga till min keramikverkstad
Nacka Keramik i Saltsjö-Boo, Nacka
nackakeramik@gmail.com

Det är en mindre ljus, familjär verkstad, med ett litet lugnare tempo/ atmosfär.
En oas för återhämtning. Här arbetar vi med olika tekniker! Inspireras av varandra. 3 drejskivor.
Finns många glasyrer/ engober att välja på.
Max 5 personer i varje sluten grupp. Högt i tak, härlig trivsel.

troll
2024-08-19 12:56
1

Keramikverkstad på Gärdet i Stockholm.

Nu finns en ledig plats för självgående hobbykeramiker med god verkstadsvana i verkstad på Gärdet i Stockholm. Månadshyran är på 2000kr + kostnad för lera och bränningar. Du får egen nyckel och kommer och går som det passar dig.

Jag har inget krav på erfarenhet men du ska kunna jobba självständigt och ha grundläggande erfarenheter och kunskaper. Är mån om att hitta rätt person som är trevlig och ordningsam och som kan bli en ett bra tillskott till vårt lilla keramikgäng. Skicka ett mail till mig om det låter intressant (info@trollgods.se).

I Verkstaden finns:
4 drejskivor
Stor ugn (som jag sköter)
Hänkelpress
Verktyg, kavaletter mm

Ligger nära tunnelbanan, Gärdet.

mihail spil-haufter
2024-08-19 15:11
1

#0: Thank you @Ulla for the initiative.
Organizing this will be very helpful for everyone! :)

keramik i malmö/lund
2024-09-28 13:11
0

Hej,

Går i tankar om starta upp keramikverkstad i Malmö eller Lund och vill slänga ut en intressekoll här för att få en uppfattning om det finns tillräckligt med intresserade.
Min tanke är att det i första hand är en plats för medlemmar att kunna komma och gå fritt. Det vore även trevligt att ha någon enstaka kurs men grundtanken är att man som medlem inte ska påverkas för mycket av att lokalen är upptagen för kurser.

Undrar även om behovet är större i Lund eller Malmö så tar tacksamt emot önskemål för på vilken ort verkstaden ska placeras.

Mejla mig gärna med tankar och intresse - tacksam för all respons!

Kram,
Jasmin
j.keramik123@gmail.com

iiskapa
2024-10-14 21:49
2

Ateljéplats i Stockholm. Jag flyttar snart in i egen ateljé. I superfräsch lokal mycket nära tunnelbana BLÅSUT finns from dec plats för dig som "nästan privat" vill ägna dig åt skulptur, drejning i stengodslera. När jag är i ateljén vill umgås med mig själv (och ljudböcker) men i det gemensamma pentryt kan vi såklart fika tillsammans. Tänker att vi är max 3 i lokalen samtidigt. De första månaderna blir extra exklusiva i tid då ateljen i ett trollslag inte kommer ha sina "rutiner". Rymlig brännugn finns (kommer finnas). Tänker mig full tillgång 2 hela vardagar. Lera köps av mig och då ingår skröj och högbränning. Glasyrer och engober kommer finnas på sikt. Månadskostnad 2000 för 2 vardagar i veckan. Skriv ett PM om du är intresserad.
Jag har sedan drygt 20 år undervisat i skulptur, kultur och konsthistoria, måleri mm på estetiska programmet, reklamskolor och högskola.
Obs ateljén skall mer andas konstnärligt uttryck med keramik än drejverkstad. (även om drejskiva kommer finnas). Här ska du i lugn och ro få söka ditt uttryck med lera.

wallgard
2024-10-30 20:24
0

#28: Hej!
Jag skulle vilja kolla på ateljén.
Jag heter Jesper, 33 årig skulptör.
Mail: wallgard@gmail.com

Ulla
2024-10-30 21:44
0

#29: Hej wallgard!
Ett tips: Om du klickar på iiskapas Avatar så kan du därifrån komma till iFokus brevlåda och därifrån skicka ett privat meddelande.

_
_

iiskapa
2024-10-31 00:12
0

#29: Jag har mailat!

alexandraliljenberg
2024-11-27 18:41
0

Nystartad Keramikverkstad finns nu i Jönköping för den som är intresserad.
Mejla kontakt@alexandraliljenberg.com eller gå in på https://alexandraliljenberg.com/keramikverkstad för att läsa mer!

Räng
2024-11-28 11:00
1

Öppen Studio i Höllviken (Räng Sand) som ligger nära Malmö, Lund, Trelleborg, Vellinge. Läs mer här:

https://rangsandkeramik.se/pages/oppen-studio

Arbeta självständigt med keramik i vår Öppna Studio i Höllviken, nära Malmö och Vellinge. Tillgång till drejskivor, verktyg och utrustning.
  • Redigerat 2026-08-12 10:46 av Ulla
Magdalena O
2024-12-02 15:51
0

#6: Hej. Jag är intresserad att få höra mer om din fina verkstad.
Efter 2st kurser på folkuniversitetet är jag helt såld på keramik.
Jag finns även på mailadress magdalena.olofdotter@outlook.com

hedbrg.keramik
2024-12-10 19:37
1

Hej!
Vår studio på Hägerstensåsen, Stockholm, kommer från februari ha plats för en ny tredje medlem. Vi är två hobbykeramiker och med tanke på att vår lokal är ganska liten (40-50kvm) så är det snarare en tredje hobbykeramiker snarare än en produktionsdrejare vi söker. Vi delar på lokalens kostnader på tre och du får en egen nyckel till lokalen.

Är du intresserad så hör gärna av dig!

StudioPUNKT.
2024-12-12 09:02
0

Hos StudioPUNKT. i Vargön (Vänersborg) kan du hyra plats i studio. Tillgången är tillfälligt under vintern begränsad men till våren kommer den utökas markant.
Säkra din plats redan nu på www.studiopunkt.se :)

Hanna Friis - StudioPUNKT.
www.studiopunkt.se
Nordkroksvägen 12, Vargön

hannafriis@studiopunkt.se

Paraplyateljen
2024-12-20 11:15
0

Hej
Vi har en stor atelje på Störtloppsvägen i Västertorp Stockholm för stengodsutövare som är självgående. Vi har 6 drejskivor o dessutom en butik där man kan sälja sina alster. Nu söker vi nya medlemmar.
Kolla vår hemsida:
Www.paraplyateljen.com där finns mer info.
Välkommen!

• Redigerat 2024-12-30 13:16 av Ulla
Paraplyateljen
2024-12-30 11:39
0

#0:
Hej Ulla

jag vet inte om jag gjorde rätt… lade ut en grej om vår verkstad Paraplyateljen #37, men det ser lite konstigt ut, verkar som om jag svarat på #36?

Ulla
2024-12-30 13:17
0

#38: Hej! Jag gick in och tog bort hänvisningen till #36.

_
_

yland
2025-01-05 11:46
0

Hos mig i SPEKERÖD (5 mil norr om GBG) kan du hyra plats i min keramikugn för att skröj- och glasyrbränna ditt stengods. Priset baseras på höjd och bredd, men du kan också hyra hela ugnen. Behöver du glasera, köpa lera, dreja kan det också ordnas.

https://www.andrews.se/wordpress/ylva-keramik/

Välkommen till Ylva Keramik (en del av Andrews Consulting AB) Jag gör handgjord keramik i stengodslera i min verkstad i Spekeröd som finns ca. 35 minuter norr om Göteborg/söder om Uddeval…
Lillakas
2025-01-08 16:40
0

Intressekoll- ugn
Undrar om det är någon i området som är intresserad av att enbart bränna sina alster hos mig.

Bor mellan Falköping och Vara. Alltså utkanten av Vara kommun. Hör gärna av er!

Pien Ceramics
2025-01-12 12:00
0

🌿 Ceramics Studio in Majorna, Göteborg! 🌿

Hi everyone,

I own a bright and spacious studio at Stigbergstorget 1, Majorna. It’s fully equipped with everything you need, whether you’re handbuilding or working on the wheel - or both!

Here’s what you’ll find:

• 8 turning wheels and a large table for handbuilding.
  • Plenty of storage space for your clay, tools, and glazes.
  • A kitchen, fridge, and a cozy spot to enjoy a cup of coffee.
  • The flexibility to come in whenever works for you—you’ll have your own key!
  • We also host quarterly markets, and you can showcase your work throughout the year in our studio at our big window.

If you’re interested or have any questions, feel free to reach out!

📩 Email: info@pienceramics.com
🌐 Website: www.pienceramics.se
📸 Instagram: @pienceramics

maria_gl
2025-01-25 20:33
0

Hej!
Nu till våren finns det ledig plats i vår mysiga keramikverkstad, Ateljé Bruks, som ligger rofyllt precis vid hörnet till Tessinparken och ca 2 minuter från tunnelbanan. Verkstan har funnits i ca 5 år nu och lokalen är ljus och luftig samt utrustad med bland annat shimpo-drejskivor, arbetsbord, stor toppmatad ugn, olika stengodsleror och glasyrer mm. Vi är totalt 8 personer som delar på lokalen och har en fin gemenskap.

Du får egen nyckel och fri tillgång till lokalen måndag, tisdag och onsdag samt helger, tid bestämmer du själv.
Har inget krav på erfarenhet men du ska kunna jobba självständigt och ha grundläggande erfarenhet med lera. Är mån om att hitta rätt person som är trevlig och ordningssam och som kan bli en ett bra tillskott till vårt lilla keramikgäng. Kolla in vår hemsida och skicka ett mail till mig om det låter intressant så berättar jag mer om upplägget :)

Mvh
Maria
www.ateljebruks.se
hej@ateljebruks.se

MärtaCarolina
2025-02-07 10:24
0

Keramikverkstad underbaraLERA, Bromma
LEDIGA PLATSER i keramikverkstad, Stockholm
Just nu finns platser på onsdagar och torsdagar både em och kvällspass.

Studion är liten och mysig med skyltfönster mot lugn gata. Den ligger mitt mellan Äppelviken och Abrahamsberg i Bromma.
På underbaraLERA kommer fokus vara just leran, och här finns plats att bygga, skulptera och skapa nya vänskaper. Du behöver ha tidigare erfarenhet och vara självgående.
Verkstan har en Brent drejskiva så möjlighet finns att dreja men denna verkstad passar dig som arbetar med andra tekniker och redan har erfarenhet.

Jag bjuder på kaffe och te, och en härlig atmosfär! Koppar och kylskåp finns. Du har egen nyckel och kommer och går som du vill under din bokade dag. Jag vill tillsammans med er skapa en inkluderande prestigelös stämning i min fina keramikstudio. Här bjuds in till att skapa fritt i en kreativ, rofylld verkstad.

Det spelar ingen roll på vilken nivå du tycker du är tekniskt sett men du behöver vara självgående i verkstaden, kunna verkstadsetikett och veta hur en verkstad städas.

Bli en onsdagsleris eller torsdagsleris
Du får en plats i studion 4 timmar i veckan.
Tider:
Onsdagar
Dag 13.00-17.00
Kväll 17.00-21.00
Torsdagar
Dag 13.00-17.00
Kväll 17.00-21.00

Kostnad: 2000 kr per månad

Jag ser fram emot träffa dig!
Lina

Maila mig på lina [at] cestlavie.se eller via Instagram @underbaralera för all info och berätta om dig!

Sent from my iPhone

Allt gott,
Carolina
@underbaralera

Sebbe_andersson
2025-02-09 20:24
0

Ledig plats i keramikverkstad på John Erikssons väg 88Ai Malmö. Ugn, hyllor, pall finns. 1.300/månad. Viss utbildning ingår.
Maila till rebecka. Bauer@gmail.com eller ring 0736-388174

Frida N
2025-06-12 17:19
2

Verkstadsplats i mysiga Enskede!

Alldeles nyöppnad studio i Enskede, formverketkeramik.se. Supermysig studio med 6 st drejskivor, stort arbetsbord, ugn och massa fina glasyrer. För mer info spana in hemsidan eller mejla hej@formverketkeramik.se
Varmt välkomna till en 100% prestigelös studio!

Frida

emma_h
2025-07-07 18:01
1

Hej!

Nyöppnade Krus ateljé har lediga ateljéplatser. Fullt utrustad verkstad med fem olika leror och 10 spännande glasyrer. Om du vill tar du med egen lera och egna penselglasyrer. Bränning sköts av mig, så full service på den punkten. Finns även möjlighet till handledning när du behöver.
Beläget i vackra Fredhäll på västra Kungsholmen.

För priser - kolla www.krusatelje.se
För frågor - info@krusatelje.se

Välkomna,

hälsar
Emma Härdin

Pia_
2025-11-27 16:23
1

Verkstadsplats finns i mysig studio i Skärmarbrink i Stockholm.

Hos oss finns tre drejskivor, ett rymligt arbetsbord och trevlig stämning 🌸

Lera köps på plats och då ingår glasyrer och bränning.

Upplägget är 1 pass i veckan, inga bestämna dagar eller tider utan du får komma och gå som du vill och ta igen missade pass när det passar dig.

Närmaste station är Skärmarbrink, men nås även smidigt från Globen, Gullmarsplan och Blåsut.

Är du intresserad av plats hör av dig till info@piaeklund.com

snoola
2026-03-02 17:35
0

Letar tips på verkstadsplats på Gotland! Har precis flyttat till Roma.

Tidigare gått Nyckelviksskolans keramikutbildning, men inte arbetat med lera på 5+ år. Gjorde fr.a. ringlade skulpturer.

Caroline888
2026-04-19 16:43
0

#0: Jag har 2 platser i min keramikverkstad i Åseda, Kronobergs län.
Det finns 3 drejskivor, stort arbetsbord och verkstaden är fullt utrustad.
Lera köps på plats och då ingår bränning och glasyrer. Pass finns på torsdagar,fredagar och lördagar.
Hör av dig om du är intresserad till Caroline : keramikunik106@gmail.com

• Redigerat 2026-04-19 16:44 av Caroline888
RudeGirlPottery
2026-08-12 01:12
0

Lerlabbet i Örebro har verkstadsplatser! Fint läge på väster vid Karl Johanparken. Billig gatuparkering alldeles utanför, alltid lediga platser. Tina och Maria som driver studion har mångårig erfarenhet inom keramiken och hög kompetens.

https://lerlabbet.se/

Lerlabbet är ett härligt keramikcommunity där vi skapar i lera. Här finns drejkurser, keramikkurser, verkstadsplatser, events, gästlärare och mycket annat keramikrelaterat. Välkommen till oss på Angelgatan i Örebro!
Räng
2026-08-12 09:39
0

I och med ny hemsida, vänligen uppdatera länken för #33 "Öppen studio i Höllviken" där den nya länken nu är https://rangsandkeramik.se/pages/oppen-studio

Arbeta självständigt med keramik i vår Öppna Studio i Höllviken, nära Malmö och Vellinge. Tillgång till drejskivor, verktyg och utrustning.
Bo§e
2026-08-17 11:09
0

Redigerat

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2026-08-17 11:10 av Bo§e