Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningutrustningverkstad
Läst 133 ggr
Solkullen
0

Förvara sättmaterial - ge mig idéer!!

Hej!
Har äntligen fått min Rohde Ecotop men vill nu få bilder och tips på smidig förvaring av sättmaterial. Mannen är en fixare men roligt och se hur ni har löst det.
Jag har tre plattor och två uppsättningar pelare. Min idé var att ha en hylla med pinnar upp som pelarna sätts på och en separat hylla till plattorna.

Hit me!
Erika

Bo§e
0

Kul idé med pinnarna…!
Plattor mår bäst av att förvaras stående, som böcker i en hylla….

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Solkullen
0

#1: ja, det har jag hört så jag tänker diskställ variant. Håller på med inbränning just nu! Man har mycket att lära sig.

ler
0

Men behöver du verkligen att göra det så komplicerat? Ställ plattorna på golvet vid ugnen, det behövs ju inget specialarrangemang för det, och använd tiden till att göra keramik i stället

Trolmen
0

Tänker man spola golvet så kan det ju vara bra inte ha plattorna på golvet

ler
0

Ja det är klart men kan man inte flytta på dom då? Och hur många har möjlighet för att spola golvet. Men man gör ju som man vill

nyburgaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här förvarar jag mina sättpelare! Plattorna lutar jag mot väggen bara!

ler
0

Enkelt och bra

Bo§e
0

Om rummet är litet, är det nog bra att förvara plattorna så att man inte sparkar omkull dem…

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Ulla
0

Ja, det har hänt mig. Plattan sprack. Samtidigt så vill man inte att de ska vara svåråtkomliga. Jag lutar mina mot väggen men har ställt en kasse med visst sättmaterial framför som fallskydd. Den är lätt att lyfta undan när jag vill komma åt plattorna.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_