Keramik iFokus

Keramik

Läst 1430 ggr
Gunni
0

Tankar i vintermörkret

Hej alla!

…sitter här och klickar och läser… och tänker…

har precis slutat jobba, ja, gått i pension alltså… ett steg till i livet? eller början på slutet?

Jag har jobbat med barn och det har varit jättekul, struliga ungar, härliga ungar, mycket skratt, men också gråt… men nu är det slut!

Det känns väldigt vemodigt… hur ska det bli nu? pensionär? eller kanske är det nu jag ska bli keramiker!? "är du pensionär?", "nej, jag är keramiker"

Ja, nu kan jag jobba med lera på heltid… underbart… å lite sorgligt!

Vanja-K
0

Lycka till Gunvi med ditt nya liv! NU kan du göra allt vad du vill. jag är bildlärare. Stortrivs med mitt jobb. Men jag ser verkligen fram emot pens. om fem år. Det är verkligen inte slutet. Då kan jag ägna mig åt mina intressen, bl.a keramik fullt ut. Plus att resa och vara borta en längre period.