Den stora keramikkampen
Ni keramiker har väl inte missat detta som går i Kunskapskanalen? Jag är inte keramiker men följer serien med spänning. Roligt, inspirerande och lärorikt
Nu har tredje säsongen börjat, alla säsonger finns på SVT Play
https://www.svtplay.se/den-stora-keramikkampen
Jag har inte sett något avsnitt….än….
Orsak: Misstänker att serien kan bli ett "kaninhål" som leder till hejdlöst sträcktittande…😁
Men, en dag "händer det"…🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#0: Tack för länken! Jag har tidigare sett något enstaka avsnitt och tyckte de var kul att se. Ska absolut följa serien ovan.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Kan inte se det här i Danmark men det gick en serie här också och det orkade jag inte se på verkligen uselt
#3: Kan vara samma serie, som är en BBC-produktion från 2015…
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Ja det var en dansk variant men det tog slut efter ett par år, blev ingen success
De jag såg var antagligen från BBC. Jag tyckte de var kul att titta på. Det jag har emot den typen av program är att någon måste slås ut i varje avsnitt.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ja ganska trist at se på men det är väl en del av dramatiken som verkar gå hem hos dom som ser sådant, annars så skulle det väl inte vara så, speciellt onödigt att ha det konceptet när det gäller något som att leka med lera
Och jag tycker det är så otroligt inspirerande att se. Jag håller på med flera olika skapande hobbies, men inte just lera, men tycker det är inspirerande ändå. Och lärorikt. Jag tycker de flesta är väldigt duktiga, och det är kul att få följa med hur de resonerar och vad som händer med leran, vad som funkar och inte, vilka olika brännings- och glaseringsalternativ som finns.
Den är så inspirerande! Kan också rekommendera "Himmelska husdrömmar" där mästerkeramikern Keith från Keramikkampen bygger om ett kapell med sin fru Marj, också på SVT, addictive!
#9: Jag hoppas att Himmelska Husdrömmar också kommer i fler säsonger. Nu har jag precis sett alla säsonger av keramikkampen som finns, och hoppas det blir fler.
Jag måste medge att jag blir sugen att testa, men hur många hobbies kan man ha……..
Älskar't 😊
Hoppas svt köper in övriga säsonger också, tror de är på 9e säsongen nu 😊
#11: Oj, då har jag en del att se fram emot. Jag tror de köper mycket nu, för det är nog billigare än att producera själva, de har ju dragit ner på så mycket och något måste de ju ha i tablån.