Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 4214 ggr
lerkompis
0

oglaserade kakelplattor?

Finns det någon som vet var jag kan köpa oglaserade kakelplattor för billig peng?GladDom e så fiffiga att dreja småfat på…

LenaStina
0

Jag vet inte vad oglaserade kakelplattor brukar kosta men Lars Tärn har för 10 kr/st 15x15 cm såg jag på hans hemsida.

www.tarn.se

Tazen
0

Jag köpte mina hos Keramikexperterna 15x20 cm det fanns inte kvadratiska så jag fick kapa till dom själv med en kakelskärare,köpte 33st(ett paket)kostade ca 115kr utan moms

Hubert
0

Ring någon kakelförsäljare dom borde ju veta. Vanliga med glasyr är ju superbilligt.

Vavrakeramik
0

#3 De måste vara oglaserade för att suga fast , de med glasyr är sintrade. JAg har köpt från Cebex för några år sedan, minns ej pris.

Hubert
0

Ja, det jag tänkte var att dom hade kontakt med någon av sina leverantörer som skulle kunna skicka en oglaserad kartong med en vanlig leverans.

abbis
0

Jag köpte mina på flügger i stan…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Bruzapetra
0

Behöver ni skära av botten på dessa när ni drejat eller släpper godset av sig själv? Är lite less på mina spånskivor som släpper fibrer tittsom tätt.

Vavrakeramik
0

Det måste man inte, men jag gör det ändå eftersom jag blir otålig annars. De släpper när det är dags att beskicka. Nackdelen är väl att det funkar bäst för rel. småsaker. Det finns gamla trådar om detta.