Ceramic Review år 1998?
Någon som har hemma Ceramic Review årgång 1998 nummer 170?
Jag skulle genast behöva en artikel från det året och betalar gärna hellre en medlem här som skulle kunna scanna in den till mej än att vänta evigheter på att få den från Ceramic reviews kontor. Så om det är någon som har nummer 170 och kan tänka sej att scanna in och maila över en kopia på den artikel eller skicka med post kan ni väl kontakta mej, skicka ett pm bara….Vore verkligen överlycklig och supertacksam. Jag betalar såklart för allt extra jobb det medför !

Hej!
Den kan du hitta den på Konstfacks biblotek(och en mängd andra specialmagasin!),du kan inte låna om du inte går på högskola däremot kan du ta kopier,antingen som du tar direkt eller skickar till din mejl.
Tack för tipset, men då jag inte bor i närheten av Sthlm så funkade det inte alls. Jag försökte få mitt bibliotek att beställa hem den åt mej, men det gick inte heller. Så jag får väl bita i sura äpplet och beställa från ceramic reviews kundtjänst, men som sagt det var ett saftigt minsta orderbelopp och tog evigheter förra gången. Hade mycket hellre betalat riktigt bra till en iFokus medlem som kunde skickat den till mej…:D

Jag har kollat bland mina, men tyvärr. Får man lov och fråga vad det är du söker, är lite nyfiken.
Tack iaf Poja, snällt att du försökte!
Jag letar efter artikeln av Paul Stubbs som heter Tailor-Made som handlar om en ugn som gjordes speciellt för keramikern Mikki Schlossengki. En vedeldad saltugn just som den jag bygger nu, en lite annorlunda ugn men ändå lite lik en Fast-fire men med en nedsänkt skorstenskanal i botten av ugnen. Skulle verkligen vilja veta hur dom gjorde vissa tekniska lösningar gjordes på den ugnen… Visserligen har jag i flera böcker sett ugnen men då har det bara varit enstaka foton, så hela artikeln vore oerhört intressant.
Tyvärr såg jag bara för någon dag sedan att det fanns en publicerad artikel om detta, vilket jag missat tidigare och därför har jag inte hunnit beställa den i tid. Har ju inte lust att vänta med bygget medan jag väntar på artiklen så klart…:D Gäller ju passa att bygga nu när vi har så fint väder.

Eftersom jag bor i närheten skulle jag kanske kunna fixa det ,hur bråttom är det? Ska det vara direkt på din mejl isåfall?

kan du inte söka på keramikern ifråga, kanske en generös människa om du hittar nån kontaktinfo!
Maria C, tack så oerhört mycket för ditt erbjudande!!! Just nu har jag pratat med en mycket förstående och tillmötesgående person på Ceramic Review som ska försöka scanna in artikeln och maila över den till mej i em, ( till ett lågt pris dessutom ) så om allt går som det ska jag förhoppningsvis få tag i den idag. Tänk så lätt saker kan gå om man får tag i rätt person ibland. Men om det inte funkar ( eller som har slarvat bort tidningen ;D) så återkommer jag gärna.
Tack alla ni som engagerat er!!!

Du bor inte nära någon folkhögskola med keramiklinje? De brukar ha tidningar…
Men det verkar ju ordna sig nu!

OK.

Hej
Du har väl redan fått artikeln, men om inte så har jag den och kan hjälpa dig.
Kerstin
Tack Kerstin så mycket för ditt erbjudande! Men jag fick artikeln som dom så snällt mailade över till mej. Tack igen för allt hjälp och råd.