Helt färsk...:)
Jag har idag, slutat en ettårig keramikutbildning. Har varit ett helt fantastiskt år och kan inte förstå att jag inte har börjat med detta tidigare….men men…bättre sent än aldrig !
I Juli är vi tre stycken som har fått tag på en liten verkstad där vi ska hålla till. Jag packade upp min drejskiva idag och den är så blank och fin….
Jag ska till Gotland i sommar och undrar vilka keramiverkstäder/keramiker som man bara måste kolla på. Har för mig att jag hört om någon som håller på mycket med Raku och som ska vara mycket bra. Tips??
Grattis, ja stort grattis , så roligt för dig!

Håller med om att du inte får missa Dan Leonette (jag tror att det finns en länk till honom under länkar här på sidan!). Mejeriet i Alsike är också en upplevelse tycker jag.
3# Mejeriet i Alsike?? Du måste mena Mejeriet i Alskog. Sedan finns det ju Gotlands äldsta krukmakeri; Etelhems Krukmakeri att besöka. Om något år kanske lilla jag också är värt att besökas eftresom jag håller så sakteliga på att starta upp egen verkstad. Det är så mycket som ska klaffa….puh
jag har vart hos dan Leonette och rekommenderar ett besök. han har öppen bränning varje torsdag. Han bränner och visar hur han gör copperflash och peel off och lite annat. Jätte kul att se och han är väldigt frikostig med tips och berättar väldigt mycket små anekdoter…
Tack för tipsen
! Har hört talas om Leonette, har kollat på hans hemsida och han gör verkligen helt suveränt fina saker tycker jag. Ska bli kul att kolla in dom alla…
Har fått så himla mycket beställningar och har inte tillgång till ugn förrens i Juli. Har ju inte alla verktyg heller som jag skulle vilja ha egentligen, kom på idag att jag måste ha massa spånskivor som jag kan såga ut på och en kavalett. Man är ju inte speciellt rik som student heller så jag försöker få tag på massa verktyg och dylikt lite varstans ifrån. Inte helt lätt….
Jaja, man får göra det bästa av det hela….
Roligt med egen verkstad…Lokatta keramik har jag besökt dom säljer också den fantastiska Fyleleran.
Var gick du din keramikutbildning?Lycka till!!!!
Fide Fajans är fantastiskt!