Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1414 ggr
Iasos
0

Bränna i ugn

Jag har skröjbränt 3 ugnar o allt blev bra men sen satte jag en glysyrugn o då gick den inte upp i temperatur utan jag fick upp ett felmeddelande F 2 och det ska tydligen betyda att säkringarna är sönder är det någon som känner till detta. Det är en naber 50 ugn TP 10, jag har ingen bruksanvisning.

Iasos

avalon
0

Det där har jag oxå varit med om. Om ugnen vill ha mer ström än ledningarna släpper fram så går proppen, då stannar ugnen och du får ett F2 meddelande. Antingen så får du låta bli alla andra maskiner som drar ström när du kör ugnen, iallafall från ca 700 grader, så att all ström går till ugnen. Alternativet är att säkra upp, antingen om du har möjlighet att säkra upp huvudproppen som går till ugnen, eller om du måste ha mer ström in i huset. Iså fall så måste du ha dit en elektriker.

lotta2
0

Kolla säkringen som Avalon säger. Speciellt om ugnen går på trefas är det lätta att en säkring går pga överbelastning…Har jag varit med om det ofta eller…? ;)

Denna kommentar har tagits bort.
abbis
0

har detta problem titt som tätt särskilt när alla företag är igång i fastigheten …det blir överbelastat ändå har jag uppsäkrat till 60 ampere…Har haft eon här vid två tillfällen dom kan höja säkringarna i elskåpet vid gatan som tillför strömmen till huset..men du har kanske bara 20ampere in idag…kan tyda på att det är underdimesionerat

Hade en elektriker här och mätte på min ugn som sa att den fick vad den skulle men jag gav mig inte utan fick hit eon att säkra upp och nu har den gått som en klocka..

det är dom sista graderna som  kräver en del kräm…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/