Signaturstämpel
Har ni något tips på leverantör av en stämpel för signatur av lera (stengods)? Jag har en logga som jag vill föra över till en metallstämpel som ej fastnar i den blöta leran. Har redan en med mina initialer men den är 20 år gammal så jag minns inte var jag köpte den mer än att det var på någon stämpelfabrik. Ska både signera och stämpla mina alster är tanken.
Hör dig för med Linds stämplar i Helsingborg./Susanne

Linköpings stämpelfabrik?
Stämplarna Linds gjorde i Helsingborg e inte hundra tycker jag. dom vi lät en verkstad fräsa ut för många år sedan e djupare å tydligare i trycket. Linds stämplar var av aluminium och verkstaden fräste med en maskin direkt ur ett mässingstycke klart bättre
Jag är inte så noga men jag har mina egna stänplar i stengods

tack #2 och #3 blev lite nyfiken på var du saltglazed gjorde dina stämplar den jag har är i mässing och den är verkligen toppen har haft den många år men ska som sagt byta utförande.
Jag behöver en med perfekt skrift så stengods stämpel är inget alternativ som det känns just nu.

Såg du mitt meddelande, Anki? Jag försökte skriva svar här igår men det gick inte.
//Ulle
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Ulle, du kan väl göra ett nytt försök om det är något som vi andra kan ha nytta av.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Ok, jag tipsade om en amerikansk sajt som heter Claystamps.
De ser ut att göra precis det man behöver. Det blir ju så klart dyrt att skicka efter från USA men en sån stämpel håller nog länge. Har inte provat att beställa därifrån själv, nöjer mig med min egentillverkade stämpel i lera.
//Ulle
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Tack! Namnet låter i alla fall lovande:)
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Höganäs verkstad fräste ut den i en speciell maskin men