Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1685 ggr
lotta2
0

Seg som klister

Seg som klister är jag i dag. Ingen lust att ens dra mej ut i verkstaden, då är det illa.. Hamnade framför datorn och kikade på videofilmer mm på Cermics art daily, lite småtrevligtm och segade till mej rejält.

Någon som har något kul på G idag? Eller ngt trist? Några nya spännande projket på gång? Nåpot skittrist jobb ni skjuter upp idag?

Själv ska jag nog ta mej i den s.k kragen och masa mej ut; börja blanda vit glasyr kanske, eller dreja lite teskålar kanske…

rakuLotta
0

Hmm, har oxå vuxit fast vid datorn och videos idag. Ska oxå ta mig i kragen och få lite gjort. Barnen ska få ta med sig kompisar hem från skolan idag så kan jag få "va ifred" lite och kanske få keramikat lite. Fick plötslig inspiration av videos och annat jag  läste om Mark Gordon även det på ceramic art daily. Han gjorde en Mortar clay( vilket jag tydde som en sorts papperslera slip som han använde som murbruk till läderhårda delar som han sammanfogade…)

Jaa, så nu ska det skulpteras och sammanfogas , tänkte jag!

Vavrakeramik
0

Jag e också på väg ut i verkstan. Skulle bara kolla datorn lite först…

Jag behöver glasera men kanske drejar jag lite också. Helen

pyromanen
0

Bränner saltugnen! första gång sedan 15 juni, vilket är dubbelt sålänge som det bruker vara mellan… pga "peng-jobbet".  Fast jag borde inte bränna idag, jag borde ta det lugnt för jag har ont i halsen och är på g att bli sjuk, och det är ju inte direkt vilsamt att bränna….hmm. Har ett ligunderlag i gräset utanför ugnshuset och försöker vila mellan inläggen för att spara på den lilla energin tills de mest intensiva timmarna.  Jag vet jag är dum.  Så var nöjda ni som klarar att ta det lugnt ibland! (nu är det nog dags att gå ut och lägga in…)

lotta2
0

Hmm, Pyromanen du gör ju verkligen skäl för ditt namn….elda fast du är sjuk. Ta det lugnt, hoppas du orkar med bräningen utan att ta ut dej helt..Håller tummarna att du får en kanonbränning iaf!

Ulle
0

Jag har fått min nya ugn!! Den första var ju trasig så den fick skickas tillbaka och idag kom DHL med den nya. Har precis fått den innanför dörren. Det var lite trångt att joxa in den men efter avmontering av locket och en styck avlyft ytterdörr stod den på plats. Nu ska jag bara dammsuga ur den och bränna in den. Julen är räddad (om allt fungerar som det ska….).

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

pyromanen
0

#5:GRATTIS!

Ulle
0

#6 Tack, Pyromanen!

Nu står den på och än så länge verkar allt gå som det ska… S P Ä N N A N D E!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

mangobango
0

Jag sitter och väntar på en kompis om ska komma. Vi ska ha en helkväll tillsammans i keramikverkstan med skapande och prata prata… känns bra eftersom jag var lite deppig igår, men nu känns det som att kan bli bättre!

Ska dreja skålar som jag ska glasera med orange effektglasyr, lagom till Halloweentemat vi ska ha i vår butik v44. Ska bli kul!

LeWE
0

Konstigt, är alla lika sega som jag? Skulle börja med julgrejer, lyktor, ljusstsakar och sånt men det tar emot jättemycket!! Jag vill bara kavla just nu.. tallrikar till mig själv!! Inte speciellt lönsamt men jag får väl ta mig i kragenObestämd Dessutom vill jag helst gå i skogen o plocka trattisar.. eller leka med mitt barnbarn.. eller bränna Raku.. eller…???

lotta2
0

Det kanske är något i luften? Jag vill inte vara inne nu heller, jag vill passa på och njuta av det vädret vi har nu. Det känns som om vi här i Halland bara haft en otroligt regnig höst, så det gäller ju att passa på  dom dagar som solen är framme och det inte regnar heller. Fast idag skulle det nog bli mulet och halvtrist igen så då är det ju lättare att gå in i verkstaden…

Ulla
0

Det är likadant här i Stockholm. Det känns som om man knappt sett solen i sommar bara för att den andra halvan var så tråkig, så nu när det är fint så vill man inte sitta inne.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_