keramik i Täby
Hej,
jag är nyinflyttad i Täby och söker efter en keramikverkstad med "drop in", likt denna http://www.kavaletten.com/.
Jag skulle vilja ha möjlighet att köpa lera där för ett pris som inkluderar glasering och bränning och kunna arbeta i lugn och ro hemma för att sedan ta dit mina verk för det sista.
Jag är nybörjare så det blir inga storslagna verk ;-)
Vanliga keramikkurser med fasta tider passar inte mig då jag brukar vara för stressad för att kunna göra något på plats under den tiden som man ska vara där. Så det där med "drop in" passar mig jättebra, men Kavaletten som jag länkade till ovan, ligger i Aspudden :-/
Någon som har tips om ställen eller vilka jag kan kontakta för hjälp?
Grattis linh! Du är vår medlem nr 1300!
När det gäller din fråga så kan jag inte svara, men det kan säkert någon annan.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

hej ! jag var med o startade en verkstad för 4-5 år desan den finns fortfarande kvar,lerbiten heter den på marknadsvägen,man måste dock vara medlem där,men ett fint ställe att jobba på och roliga människor!!! mvh amanda
Är det denna du menar?
Jag har mailat nu i allafall :-)
Tack för tipset!
Finns det fler, månne?
Kul att ni är så många här på detta forum!
Nu ska jag läsa om allt ni har skrivit om böcker… :-)
#3 Fel verkstad. Den som #2 talar om har ingen hemsida. Kolla din personliga sida!
åh, tack så mycket Vanja-K för ditt brev! Hade nog totalt missat det om du inte hade sagt något… Nu har jag skrivit en liten presentation :-)

Jag är medlem i ett keramikgäng i Täby som fungerar enligt dina önskemål. Iofs kräver de en viss vana samt av olika skäl.
Hör av dig till mig så kan jag ge dig lite info.
Lasse