Prissättning på halsband!
Har börjat göra halsband med ett litet hästhuvud av Porslinslera. Har funderat på att ta 79 kr för dem. Är det för billigt? Tycker det är jättesvårt att sätta pris. Vad skulle ni ha tagit?
Jättefint, minst 150:- vore OK, förmodligen mer.
till vem ska du sälja? butik eller privat. inklusive eller exklusive moms. är det ut-pris blir det inte mycket kvar….
Gör halsband som är jämförbara. Tar 90 kr när jag säljer dom direkt (typ på marknad) eller lägger på motsvarande kommissionen när andra säljer dom, kan t.ex. typsikt bli 135 då…
Ska sälja privat utan att betala moms. Ska kanske höja priset något då.

Jag tar mellan 100-160 :- för halsband med enklare läderband. Ofta hjärtan o i och för sig oftast rakubrända vilken kan motivera ett ngt högre pris. Ditt hästhuvud är dock mer arbetat. Tycker du kan höja lite.

Höj! Gäller dig Pyromanen också!
Jag tar 120 för lite enklare halsband och 180 för de med lite mer jobb på, och det är de dyrare som säljer bäst.
I det priset är både 20% provision och moms.
Jag tycker också att du ska höja priset.
Tack för alla svar, ska nog testa ta lite mer för dem.

Läderremmen ser exklusiv ut och är kanske därmed dyr i inköp? Jag har valt att sällja halsband med och utan remmar. De som är med remmar tager jag betalt för remmen och lite för att jag knutet "strypsnara" på.