Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 4221 ggr
Vavrakeramik
0

Trasiga ugnsslingor

Nu har jag väntat i 1.5 vecka på att Cebex ska skicka mig en omgång nya slingor till ugnen. Bergen med saker som ska brännas ökar o ökar… Blir frustrerad av att vänta och inte ens få ett besked när de kan komma…

Nån som har ett bättre sätt att få fram slingor (jag tänker ej linda själv). Ugnen är en Falcon CF3-160 liter.

april24
0

Vävra, har du mailat din beställning? I så fall får du nog vänta. Jag gjorde också en beställning men det kom inget så jag ringde och de hade nåt fel med mailfunktionen. Kankse har de det än. Jag gjorde en telefonbeställning istället då.

Monica

Vavrakeramik
0

Har beställt via telefon och därefter ringt två gånger till, senast idag, för att få veta när de kommer.

Får kanske lära oss linda själva ändå, det kan ju inte vara så svårt.

pluppan
0

vad menar du med att de är trasiga? om de är av så värm på dom och linda ihop ändarna med varandra så kan du bränna igen

Vavrakeramik
0

okej pluppan - har aldrig estat det men det kan ju vara värt ett försök. Det är bara en som är av och då kommer ugnen ej upp i max-temp.

abbis
0

Det är lätt..Köp en liten gasbrännare på biltema värm ändarna och vira ihop dom,handskar på*L*och bra tänger.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pluppan
0

ja det är inte svårt bara att värma på som abbis säger och vrida runt dom. skulle de gå av så har du inget att förlora och du kan prova att vrida om igen

lycka till!

Vavrakeramik
0

okej, på med handskarna. Gasolbrännare har jag!

Holzdesign
0

Jag kan inte låta bli att hylla min leverantör av ungsslingor. Jag handlar alltid av Uterm. Man ringer Bengt och samma vecka får jag ett paket slingor. Han kan vira till de flesta sorters ugnar. Jag visade min gamla ugn för Cebex, de hade aldrig hade sett en sån ugn förut men efter kontakt med Bengt viade sig att min ugn var en helt vanlig Ruben. Cebex är så överskattade.

http://www.uterm.se/page.asp?id=10

Vavrakeramik
0

Fortfarande inget besked om när de kan leverera mina slingor… 

Ringde en annan leverantör som lovade fixa leverans av slingor på två dar - hoppas hoppas

abbis
0

#9 funkade det inte att skarva ?

Vavrakeramik
0

Nä, den var av på flera ställen så vi gav upp.

abbis
0

ja då blir det nog svårare!

Vavrakeramik
0

Slingorna från Cebex kom på två veckor men det andra jag beställde dan efter -läs idag för 4 veckor sedan - har fortfarande inte kommit! För två veckor sedan fick jag reklam från Cebex om kortare leveranstider. Är pissed! Kan ju inte jobba när man inte får material…

LenaR
0

Vi har samma problem med Cebex just nu kan jag säga. En beställning som gjordes för fyra veckor sen kom nu i onsdags. Och den som gjordes för två veckor, som jag skulle fått denna veckan, har inte kommit.

På måndag kommer jag att måsta ställa in min keramikcirkel. Det finns ingen lera att arbeta med!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Sagakeramik
0

Får man fråga varför ni då beställer ifrån cebex när det finns andra? Typ Lars?

LenaR
0

Det finns många andra, i Stockholm finns t.ex Seemanns också. Men det har aldrig varit problem med leverans från Cebex förut. De håller på och byter lagerlokal eller något, men det går tyvärr ut över kunderna.

Vavrakeramik
0

De har ju faktiskt inte samma utbud. Är van med t ex vissa leror o glasyrer mm från Cebex som inte Tärn har.

LenaR
0

#17 Dessutom det! Vi vill ju ha de leror som vi vet fungerar!

[shimpo]
0

Jag får väl oxå ställa mej på listan på beställningar som det väntas på i evighet. Beställde  för ca fyra veckor sen….har inte sett eller hört nåt sen dess. Kommer inte fram på telefon heller.

Tråkigt, tråkigt….Skrikandes

Vavrakeramik
0

Visst är det trist, var tvungen att ge dem en liten känga, de behöver skärpa sig. Tur att Bosse i Göteborg är så trevlig o hjälpsam i alla fall!

LenaR
0

Samma med Peter & co i Stockholm, de är väldigt hjälpsamma. Men tråkigt är det i alla fall. Obestämd

jose
0

Kanske en dum fråga, men nån som vet…sammanslagning av Cerama och Cebex, eller? Ingen uppdatering på hemsidan Cerama Syd eller Cebex Malmö…

För att konkurrensen ska fungera är det viktigt att man har flera aktrörer, tycker jag. Trist om dom har slagit samman. Tänk bara om man i fortsättningen köper material på dkr!

abbis
0

Väldigt få ggr jag beställt av cebex och då har det varit slarv och lite manjana manjana och då har det varit Stockholmskontoret.

LenaR
0

#23 Den erfarenheten har inte jag som tur är! Jag tycker nog att det brukar fungera bra. Det är just nu det inte fungerar…

Wabisabi
0

#22 Vet inte vad bolaget heter som Cebex är uppköpta av men det är samma som äger Cerama. Cebex i Malmö har flyttat ut till Erlandsro (också i Malmö) där Cerama finns. Jag brukar handla utav båda två eftesom de har lite olika utbud men efter vad jag har hört så kommer de att ha kvar sina olika sortiment.

Det är visst en katalog på gång men det är väl inte klart om de skall ge ut var sin eller en tillsammans.

Förhoppningsvis kommer det att finnas en viss konkurrensen även i fortättningen så att vi får bra erbjudanden och priser Glad

jose
0

#25 Troligen det är Cerama.dk, då! Konstigt att det är så hysh-hysh… rakt besked skulle vara bra. Jag har också handlat utav båda önskar bara att de verkligen har kvar hela sortimentet.

Om konkurrensen… vi har ju Lars i TomelillaFlört

mangobango
0

#17 När jag beställde lera av Tärn visade det sig han var insatt i vad Cebex har för leror och kunde rekommendera liknande OCH samma leror, men med annat namn/förpackning. Så ring Tärn och kolla om ni är nyfikna.

lotta2
0

HAha, ett par veckor? Det var ju ingenting alls att vänta…Min beställning av en slinga till min ugn är nu inne på många månader….Tack och lov är det en extra ugn som jag inte använder ofta alls, men beställningen finns dör och ska komma från England…någongång…Tyvärr är slingan av vid raksträckan så det går inte att skarva heller. Jäkligt sur att jag missade kursen i linda egna element!

abbis
0

När min ugn brann upp mitt i högsäsong med alla fabriker stängda i England så fick mitt försäkringsbolag fram en ny cromatic på 2 veckor installerad och klar .Jag hade avbrottsförsäkring och maskinvabrott..Kan leveranstiden bero på VEM som beställer..

LenaStina
0

Är det ingen mer som beställer slingor från Gunhard på Ung & Industriservice? Oftast brukar man få dem i samma vecka som man beställer dem, lindade och klara. Någon gång tog det längre tid när han var sjuk.

Man säjer vilken ugn man har och då verkar han veta precis vad man ska ha för slingor.

En gång behövde jag extra kanthaltråd för att fästa slingorna och då kom det ett vadderat kuvert dagen därpå med en bit tråd i utan att jag behövde betala någonting. Det är väl service det!Skrattande

Sagakeramik
0

Lena Stina

Schyst att du hittat en bra levernatör:) Han lär säkert få fler beställningar nu.