Julklappar av keramik?
Ger du bort keramik, din egen eller andras, i julklapp och present?
Jag gör det (båda delarna), men börjar misstänka att folk tycker att jag är tjatig. Men jag är ju själv förälskad i keramik och vill dela med mig av det bästa jag vet. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Julklappar, födelsedagspresenter, värdinnegåvor…ofta och gärna keramik, både egen och andras!
/Eva-Karin

självklart…har jag tur kanske jag får ärva det sedan….. ;-)
Alla mina närmaste vänner och släktingar har jag bombarderat med keramik i 20 års tid, oftast som gåvor , men även sålt en del, vissa har nog lite FÖR mycket keramik numera, ibland så gäller "More is less", sakerna kan ta ut varandra annars liksom…
Ha ha ha ja vad ska man säga ..Finns väl en del som tycker -Ja ja en kruka till! och en del som blir överlyckliga..Mina barn har ännu inte sett så glada ut när dom får keramik men min mamma vill alltid ha både sekunda och hela saker..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Hm, det är lite svårt det där. Jag vill inte gärna "pracka" på andra vare sig mina ellera andra prylar. Köper eller gör hellre sånt som förbrukas (fruktkaka, hemgjort godis, inlagd gurka osv) istället för sånt som tar plats i skåpen. Låter som en paradox kanske. Men för mig känns det bäst när någon själv pekar ut och vill köpa min keramik. Då har de själva valt. Här kan jag gärna (dessvärre) ibland också vara väldigt generös, speciellt mot stamkunder, och skänka en extra mugg eller dyl. Men då vet jag att det är uppskattat och att det kommer att användas.
Men det händer att jag gör muggar med namn till barn, och i år gav jag bort en par egentillverkade skålar med julblommor (julgrupp) - vilket förvisso var väldigt uppskattat. Är kanske lite känslig…