Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1474 ggr
Kiara
0

Vitlökskrus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja köpa ett stramt Vitlökskrus som går i stil/färg med klinkern på väggarna i köket. Är det någon som har ett på lager?

Pia
0

Jag tipsar då om en duktig keramiker utanför Kolsva i Västmanland, Gisslarbo keramikverkstad. Hon gör mycket vitlöksrelaterade saker, jag har bl a köpt muggar, örhängen och halsband hos henne.

Kiara
0

#1 jag är ute efter ett krus som inte ser ut som en vitlök utan mer är ett krus med raka kanter med lock och lufthål. Det ska vara mycket stramt i formen och ha ungefär samma färg som klinkern på väggen i mitt kök. Det ska vara mycket stramt och bara bränningen ska göra kruset till vad det är, något riktigt hand plockat.

Sakerna var fina men inte i mitt hem, tyvärr…men just i köket är jag kräsen.

Pia
0

Ok, när någon säger vitlök då tänker jag liksom Gisslarbo:) Men då skulle du ju försöka få det precis handgjort efter dina önskemål. Så'na one-offs är kanon! Hoppas du hittar/får det gjort, och så måste du ju förstås visa det fina här sedan då…:)

LenaR
0

Kan du göra en skiss, och precisera färgvalet lite (bilden är lite murrig, det ser ut som gröna och bruna toner?) Det finns säkert någon på den här sidan som nappar på att specialdesigna ett vitlökskrus till dig!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Kiara
0

#4  Väggen är som flaskorna i din artikelFlört

Och formen vill jag ha stram men jag vill att den ska skapas med konstnärlig frihetSkrattande Vitlöksgömman ska ha lockFundersam