ugnsautomatik..
Hej, jag är nybörjare. Jag har en sån här automatik på min ugn. Har inte använt den förut, den är nåt slags hemmabygge som vi har kommit över. Men jag vet inte riktigt hur den funkar, är det nån som kan hjälpa mig tyda ut vad dom olika rattarna är mätarna är till? 
Antar att det från vänster, är en som man ställer in topptemp sen en som visar temperaturen.. och där under så är det en svart ratt som bestämmer hur många timmar det tar för den att nå toppen och sen en som man ställer in kilowattstyrkan med..?
Kan det stämma någorlunda tror ni? Jag kör en första skröjbränning ikväll på mitt första skräp som jag har drejat.. 
Bränn inte för fort bara, inte kul med exploderande alster!
Jag har haft en liknande ugn, men det är lite oklart vad dina rattar gör, men du har nog rätt såvitt jag kan förstå?? Lite coolt med ett riktigt hembygge, se upp så inte huset brinner ned bara!!
Hehe, ja den ska fungera fint det är ju en herre som har använt den fram tills nu.. Jag har ställt den på att gå jättesakta tror jag, kanske lite larvigt sakta. Men det vore ju trevligt om hela ugnen inte exploderar så.. det är ju min första, skulle kännas lite kul om nåt klarar sig, inte för att det är några mästerverk direkt men ändå, haha 
bilden är lite låg kvalite men det svarta vredet är troligen utjämningstimer (den har säkert inte mer en ett par, tre timmar som max men det ser du lätt om du följer förloppet vid maxtemp). Knappen kan vara reducerad effekt, dvs att ugnen inte skall gå på full effekt. ett vred bör vara i procent av effekten (30-40% är ganska vanligt men börja lågt och se tlll att stigningen inte är över 100 grader i timmen.) sen har du ett maxtemp-vred men det jag inte ser är om det inte finns ett vred till (kanske ovanpå topptemp-vredet) som ställer in till vilken temp du skall köra med reducerad effekt för att sedan brassa på (650 gradr kan vara en bra start)