Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 3234 ggr
Ulla
0

Snart är det påsk

Jag har aldrig gjort någon påskkeramik, mest för att jag kommer på att det vore kul med något alldelse för sent. Ni andra är säkert mycket mer välplanerade och har massor av föremål att visa. Så, vad sägs om en liten påsktråd så här före helgen?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LeWE
0

Gör inga påskgrejer. Försökte för flera år sen men tror folk är mer inriktade på mat o godis.

wiffslan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo då! Jag har påskat till det några gånger. Hönan och "avtuppade" i mitt fotoalbum tex och denna bifogade tupp. SkrattandeKram/Wiffslan

Kerstin-O
0

Jag tror det är samma med påsk som jul. Svårt ,svårt, svårt.  Jag skall fundera ut någom keramik som man kan stoppa i munnnen,Oskyldigför det  är det folk vill ha ätbara grejor.Skrattande

Keraleij
0

Jag har gjort några små ägg, mest för att dekorera med bland de andra sakerna -jag tänkte vira ihop några små fågelbon. Jag räknar inte direkt med att sälja de påskiga sakerna -det brukar inte gå något vidare. När påsken kommer och säsongen startar här på österlen, då är ju folk ute för att se konst -inte för att köpa "påskpynt".

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

april24
0

Hej igen!

Angående påsken - har precis fått ner mina Julgardiner - lägger sista handen vid lite somrigare dito. Brukar i vanliga fall låta Julgardinerna sitta kvar till nästa Jul om dom inte ser så väldigt Juliga ut men har lärt mej att Solen bleker dom under sommaren och de sista som jag köpte till den förra Julen var så fina så det är bäst jag plockar ner dom om de skall vara fina nästa Jul också.

Tazen
0

Hej!

Eftersom jag inte kommit igång med leran än så har jag hittat på andra saker,sitter just nu och målar stora ägg med textilfärg på tyg som sedan skall bli köksgardiner.Otroligt kul,har hela huvudet fullt med ideer.

A.M.L.
0

Glad påsk! Stora påskristuppar/hönor, mitt bidrag till påskpysslet.

A.M.L

abbis
0

Jag har dekorerat upp ett helt skyltfönster med mina olika modeller på äggkoppar , ägggömmor, ägglyktor,häxor och annat smått o gott…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

L.A.E
0

Du är för duktig abbis,jag går och tar en grogg istället. och säger snart är påsken slut.Då är jag i frankrike och då …..jäklar blir det kul.SkrattandeOskyldigCool

hansw
0

Hej!

Ja nu flyger Påskkärringarna i plogform över Öland mot Blå Jungfrun o vädret är toppen.Jag bygger mest hela dagen o slår i spik o sågar o bygger en Friggebod. Men nu har barnbarnen tagit över bygget o har det till att sitta o Maja i.

När jag sist skulle blandade min blå glasyr så hadde ju koboltoxiden tagit slut. Typiskt!  Jag hade kladdat med skrivaren tidigare o jag blev ju blåsvart om fingrarna så….Jag tömde ner en patron svart färg i glasyren o tänkt att går det så går det.

Trot eller ej men det blev en ursnygg glasyr o jag ska snart fota den o visa för Er alla.Jag lånar Dig-kamera i morgon.

Ha det påskfint alla o grattis  Bruzapetra till den nya hjälpredan.

HansWBritta

LeWE
0

Menar du att det funkade som kobolt?? Blev glasyren blå?

Bregotta
0

#10 - Hm! Glad Påsk på dig … och det där andra du vet!!!Räcka ut tungan

LeWE
0

Hm..#10 lurad eller??? Du skrev 31.3!!

Elorion
0

Hmmm äre inte järn i skrivarfärgen…hahahaaa

hansw
0

Orkade int sitta o vänta till klockan slog 24.Penga mun

Jag sov oroligt o tänkte på alla glasyrer jag förstört!

De har säkert fångat en bläckfisk o kört den i mangeln för att få till våra patroner. På biltema köper man Refill för 79:- o sprutar ner i patronen med en spruta. Lätt som en plätt.

Britta jobbar för fullt till två trädgårdsmässor o hälsar  så mycket för hon är lerkladdig o får ej röra tangentbordet.

HansWBritta

Kerstin-O
0

Hahahaa… Denna gick jag faktiskt på. HansW du har ju så många  bra ideer, så detta skulle kunna vara möjligt.Skrattande

Lerklutten
0

Ja, visst skulle det ha varit kul om man hade haft lite fina tuppar att visa upp! Jag fick ingenting gjort den här veckan - jag blev liggande i migrän istället! Fyy! Annars har jag en underbar glasyr (se bilden) i gult, den passar utmärkt till påsksaker.

Då passar jag på att önska en riktigt GLAD PÅSK!!

—-
Spana in: Keramiklerklutt på Instagram