Marknadsföringsaktiviteter?
Hej leriga vänner!
Gör en liten skoluppgift och jag undrar vilken typ av marknadsföringsaktiviteter ni pysslar med, från stort till smått. Vilken kundgrupp vänder ni er till? Sen undrar jag också vad ni håller till i för typ av lokal, ungefärlig lokalkostnad och vilka arbetsmiljöinvesteringar ni gjort.
Tack på förhand!
Hälsningar //Josefin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har annonserat lite med Google AdWords.
Vänder mej till alla som kan uppskatta det vackra i keramiskt hantverk.
Jag håller till i en 25m2 stor verkstad som jag äger. Vet inte om jag förstår det här med arbetsmiljöinvesteringar, har ett sprutskåp som jag använder när jag glaserar samt en skyddsmask (är det sånt du menar??)

Tack! Och ja, precis sådant jag menar 
Kundgrupp. Privatpersoner, företag (företagpresenter), offentlig miljö (i drömmen än, har inte fått något stort utsmyckningsuppdrag)
Arbetar i en hemmabyggd lågbudgetverkta i ett uthus. Byggd och inrett med stor andel containerfynd. Kostnaden för själva lokalen är i princip noll, men uppvärmningen med el kostar förstås. Ny verkstad är på gng,bygglov finns men vi har inte börjat. Det kommer hamna över 100 000, men jag har sparat ihop dom pengarna i förväg ur min lön som anställd, så det kommer inte bli rentekostnader eller amortering på den och veduppvärmning innebär att uppvärmningskostnaden vlir mycket billigare än nu.
Arbetsmiljöinvesterinar. Inga. Om inte du räknar in en golvmopp och en tunna för glasyrdisk
. Däremot försöker jag planera och lägga upp mitt arbete med tanke på arbetsmiljö.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej Pyromanen!
Jag drömmer också om stora kala väggar som jag får ta itu med
. När du säger att du sparat från din lön… jobbar du deltid med något annat? Hur når du ut till företagen och privatpersonerna? Änvänder du dig av någon särsild marknadsföring eller är det folk som känner till dig i alla fall?
Så underbart med en ny verkstad. Jag bor i centrala uppsala och försöker hitta en lämplig lokal för mig och några andra konsthantverkare… det verkar svårt att få kostnaden att stanna inom min budget
. Men tids nog ska jag nog lyckas hitta något. Tack för din hjälp.
//Josefin
#4 Jag har förr jobbat heltid med annat och nu 50% med annat jobb.
De företagspreseneter jag gjort hidtills har varit "min dotter kompis mammas företag" och liknande. Men det känns som det funkar med den metoden, för det sprider sig :-)
Jag är med i ett koopertiv som heter Not Quite där vi just anställd en agent (!) obs att det inte är 1 april i dag utan sant. Ska bli spännande att se vad det resulterar i!
Jag är själv aktiv med att söka om att få ställa ut eftersom det ger tillfälle att jobba koncentrert med något och att "anstränga sig" lite mer och därmed förhppningsvis utvecklas. Samtidigt kan väl utställningar ses som en typ av marknadsföringockså.
Hoppas din stora tomma vägg dyker up snart!