Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2835 ggr
kinnekulle
0

Blir både ledsen och arg

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag beställde varor från en av sveriges ledande keramiktillbehörs leverantörer för ca 2.5 månad sedan, saker kom efter ett par veckor MEN det var superskadat, trasiga paket, krossade rör mm jag reklamera och jo då det skulle komma, och komma och komma, jag har ringt flera gånger och visst det är på väg???!!! jag visste inte att Sverige var sååå stort att det skall behöva ta 2 månader! Fakturan har kommit för länge sedan men inga varor, vad är det för policy, ja menar hur kan de tro att man tycker att det är kul att beställa därifrån, vi keramiker pratar ju med varandra…fy jag blir så jäklars besviken! JAg var tvungar att ösa ur mig lite, int nå lätt nå va gla här int! de påverkar ju liksom fritiden oxå! Jäkla skit!

j-aan
0

Oj. du får mig att tänka på Bellman "En gång slåss jag vart år, då är det min namnsdag. Gu tår!" Grattis på namnsdagen!

Sagakeramik
0

Här finns lite regler om hur man går till väga för att reklamera en vara. http://www.konsumentverket.se/sv/Klaga/Klagoguiden/Naringsidkare-eller-privatperson/Vara-eller-tjanst/Vara/Fel-pa-varan/

Stå på dig! Om du beställt från ett annat företag, vilket som, tror jag inte att du stått ut med att vänta i 2,5 månader och redan fått fakturan.

Lycka till:)

Sagakeramik
0

Det här kan vara värt att läsa också: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Drojsmal/

Du kan ju alltid skicka med länken;)

kinnekulle
0

Men tack Jaan!!! Jag hade ingen aning om att det var Marika, va kul, Marika med rätt att ryta! Jo saga jag atår på mig, blir bara så heligt f-b, det blir handling på annat håll i fortsättning!

Ha de gott själv, jag har inte hunnit kolla boken än, men kanske till veckan skickar dig namnet då, härlig helg!

abbis
0

KOnsumentombudet gäller inte företag!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LilyRosebutiken
0

jag förstår dig , man vill skrika av sig i frustration…. och känner igen ditt problem..

Det är bara och ringa och tjata.. men kanske prova annan leverantör nästa gång.

Vanja-K
0

"kinnekulle"

Önskar att du skrivit ut företagets namn. Idag med all information som finns genom internet är det bra att andra får veta. Detta gör ju att felande företag skärper sig. Det kan ju faktiskt vara så att andra är drabbade och då är det bra att företag som inte sköter sig, hängs ut. Finns ingen anledning till att man håller inne med detta.

Förtroende till kunderna ska företagen vara rädd om.

Vanja-k

abbis
0

Sen är det väl även så att säger man inte vem det är så blir alla grossister misstänkta..Tungan ute

bosse-cebex-gbg
0

Hej Marika!

Jag kollade nu på morgonen och ser till min förvåning att det är VÅR leverans som du skriver om… (så nu behöver ingen fundera längre…Förvånad).

Eftersom jag sitter 25 mil från vår lagerdistribution, ser jag inte vad som händer med en leverans förrän kunden kommunicerar med mig. Och jag utgick från att du fått din ersättningsleverans vid det här laget, eftersom jag inget hört från dig sedan vi pratades vid senast, för ca 16 dagar sedan….

Nu visade det sig att din leverans tyvärr hade "fastnat" i vårt system, pga att åkeriet skall stå för notan och inte du. Det här är ju en ersättning för transportskada, så det skedde en "malör" vid utskrivning av adresslapp…små detaljer kan få stora konsekvenser när man förlitar sig på teknologin. 

Vi beklagar detta !  Nu när felet uppdagats skickar vi givetvis dina varor på en gång…!

Visst var ärendet redan fördröjt av andra orsaker, men sedan ca den 11/10 har både du och jag förutsatt att varorna kommer att levereras omgående. Om jag inte råkat se den här tråden nu, och undersökt, hade jag fortfarande varit omedveten om att du inte fått dina saker (!). Det hade gått betydligt snabbare med ett telefonsamtal på ett tidigt stadium…

/Bosse

kinnekulle
0

Hmmm jag har inte ringt dig IGEN efter som det tar en vecka att få sina varor i normala fall och du sa att det var på väg, då förutsätter jag att det är det, jag har ju haft ett antal kontakter både med er i göteborg, skåne och dhl:kontor, skickat både brev och foton…tyckte det räckte för att det skulle fungera, sedan vet ja Bosse, att det hänger inte på dig…jag har ett sådant jobb så täckningen på telefonen är otroligt begränsad och det är svårt att ringa, för det bryter hela tiden, men men nu så skall det ju vara på väg, ännu en gång;-)

/ Marika

kinnekulle
0

Glömde tillägga att namnet på företaget löste ju sig, så att säga av sig självt…

abbis
0

#11 Hoppas du får någon form av ersättning..50% på nästa order eller nått..Flörtför allt jobb du fått lagt ner både fysiskt o psykiskt..

kinnekulle
0

Jaha nu har det gått ytterligare sju dagar och fortfarande INGENTING, ja menar hur???? dåligt kan det va, eller??? snart allahelgona och troligen ingen lastbil som går upp i morgon?? Fy vad detta är tråkigt!…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Vanja-K
0

Vem kommer att våga handla på Cebex? Så oseriöst!

megn00
0

Är det någon som har erfarenhet av att handla av Seemans i Stockholm?

LenaR
3

Jag har goda erfarenheter av både Cebex och Seemans.

Jag sympatiserar med vad Kinnekulle råkat ut för, men det är undantag. Sedan Cebex bytte transportföretag har det hänt en gång att vi inte fått vår leverans.  Då var det för att bilen inte kunde köra in på våra snöiga kringelvägar.

Två gånger har jag fått fel leverans, en gång saknades ett paket lera, en gång fick jag koboltoxid istället för karbonat. Det fixades utan problem.

Vi gör beställningar från Cebex en eller flera gånger om året, och har gjort det i tio års tid. Det brukar fungera!

Jag har inte råkat ut för några konstigheter från någon av de leverantörer vi anlitar, Cebex, Seemans och Tärn. Alla är utmärkta på sitt sätt.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

kinnekulle
3

Bra att du sprider lite possetivitet! Troligen har jag råkat ut för en serie av misstag, det är väl som vanligt börjar det krångla…men jäkligt frustrerande är det, hoppas jag får en ordentlig kompensation, då är det lite lättare att glömma det tråkiga!

LenaR
0

Ja jag hoppas det löser sig för dig! Det kostar en del i energi att vara i en situation som man inte själv kan påverka.

kinnekulle
1

Tjohej nu ser det ut som mina varor är på gång, tog tag i problemet i går och ringde runt, göteborg, skåne, skåne, skåne, falköping göteborg! och se…som i ett trollslag, en del av godset är på väg!!Bosse lovade mig en bra ersättning på nästa faktura, så nu skall det beställas element;-))

LenaR
0

Bra att du får ersättning! Glad