Hur ser en dag ut för dig?
stipendier..
Idag hade jag en mycket bra arbetsdag. Den började i skidbacken, närmare bestämt i en skog full med orörd lössnö som jag inte tidigare kände till! Efter ett par timmars skidåkning beskickade jag gårdagens drejade saker, sen började jag sätta en ugn men hann aldrig klart innan det var dags för att hämta barn…
Jag gör i princip bara bruksgods, och har ingen butik hemma utan säljer till butiker och andra kunder. Det ger mig frihet att arbeta när det passar mig bäst, har det ex snöat blir det kortare arbetsdag, igår regnade det, då fick jag desto mer gjort. Det är livet på en pinne!
#2 Det låter underbart!
Jag har nystartat verkstad, funderar på om man kommer kunna att leva på det! jag kan tänka mig att jobba vid sidan av med något annan men hälls så vill jag ju kunna jobba bara med keramiken.
När du säljer till butiker får du något kvar till dig själv efter skatt och de % som butikerna tar? Jag säljer till nåra butiker men tycker att det inte det blir så mycket pengar, med tanke på den tid man lägger på tingen.
När jag säljer till butiker tar jag så mycket i betalt att jag går plus. Fast skulle jag sälja allt själv skulle jag tjäna mer på varje mugg, men då måste jag ha fasta öppettider, en annan lokal, presentpapper, påsar, kortdragare, kassaapparat, städa noggrannare, vara trevlig hela dagen lång
och bli störd när jag sitter geggig vid drejskivan! Det går nog jämnt ut för mig rent förtjänstmässigt, men på det här sättet får jag frihet! Extra bra den här månaden när mina barn turats om att vara sjuka!