Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1743 ggr
[karamell]
0

Är det här ok....

Misstänker starkt att jag fått felaktigt pulver till engobe. Antagligen lergodspulver fast stengods varit beställt. Detta gjorde att en hel ugn prylar och ett antal sättplattor gick åt fanderns. Nu har jag legat på företaget sedan innan jul för att få reda på innehållet i påsen. Men inget svar har dykt upp. Konstigt då man beställer för ca 30 000 från dem per år. Funderar starkt på att byta leverantör…….

pyromanen
0

Står det nåt på påsen?

[karamell]
0

Artikelnummret står ju. Men förövrigt så står där inte mycket. Vad tänkte du på då?

pyromanen
0

Motsvarar artikelnumeret lergods eller stengods i katalogen?

[karamell]
0

Jag har beställt ett pulver som ska funka till stengods och artikelnummret stämmer. Så det är antagligen så att påsen är felmärkt.

Så som glasyrer har betett sig i ugnen så är jag helt hundra på att innehållet är för bränning av lergods. Men jag blir arg när man inte kan få svar på ställd fråga till sin leverantör.

pyromanen
0

Förstår att du blir arg när du inte får svar!  Vad säger dom när du ringer? Har du uteslutit andra möjligheter (t.ex. haft käglor så du vet ugnen inte bränner för högt eller testat bränna enbart engobe utan glasyr så du vet det inte är glasyr som är fel på?).

Det är ju rätt mycket pengar om det är en hel ugn med grejer och flera sättpolattro det handlar om, om det är engoben som är felmärktborde du väl få ersättning för förlusten!

abbis
0

Detta kan du ta med ditt försäkringsbolag..

Jag fick fel instruktion med till en kompensationskabel så en hel ugn brann upp .Mitt försäkringsbolag debiterade leverantören….

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[karamell]
0

Har testat det mesta, med käglor och annan glasyr över engoben, talat med en annan leverantör som verkar veta vad han pratar om och vi kommer fram till samma slutsats. Att engobepulvret är helt åt skogen tokigt. Företaget säger bara att de inte fått svar från sin leverantör som finns i danmark, då vet vi ju alla vilka jag talar om, men jag tycker inte att det är ok att behöva vänta så här länge. Jag har ochså begärt ersättning för sättplattor och material.  Men inte fått något svar på det heller.

Förstår inte att de inte är lite mer rädda om sina kunder, nu beställer jag ju för ganska mycket per år, inte för att det borde spela ngn roll när jag tänker efter.

[perlennart]1
0

Nej man skall ha en vänlig och saklig betjäning även om man handlar för 10 kr.