Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 7280 ggr
grenolin
1

Laga min ugn?

Hej!

Är det nån som vet var man kan vända sig för reparation av keramikugnar? Jag vet att min ugn har varit hos någon i Kolbäck för flera år sedan, men jag vet inte var, är det nån som vet nån? (Jag bor i Örsundsbro, mellan Enköping och Uppsala.)

Tack!

/Grenolin

zzaga
1

Nils på skånsk elfast murar om ugnar http://www.skanskaeldfast.se/ , om det nu är det du behöver hjälp med.

grenolin
0

Tack för förslaget men det är elen det är nåt knas med. Den stänger av sig efter några timmar./grenolin

zzaga
0

Bästa är nog att kontakta en elektriker isf.

EvaRittsel
0

Ring Håkan på Seemans i Stockholm. Kan inte han ge dig bra råd så vet han en jätteduktig ugnskille som kanske kan hjälpa dig. Det är förargligt om det bara är en kondensator som lagt av….

Denna kommentar har tagits bort.
tranor
0

Hej

Jag har en conrad naber ugn , jag skulle vilja sälja den för att köpa en mindre ugn. Ett element bevöver bytas annars ok.

BEO.

bosse-cebex-gbg
1

Hej !

Här kommer tips på några bra ugnsreparatörer:

Stockholmstrakten:   Stockholm Ugn & Keramikservice (Lars) 070-7960801.

Göteborgstrakten:   Tore Lundqvist 0322-636695 (kvällstid), eller Marek Chodor 070-4688542

Skåne: Berry skog 0708-521333

Mvh Bosse

NinasFabrik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej"!

Bra tips, och den där Håkan på Seemann verkar toppen. Är dock på väg till Eskilstuna och undrar om någon där skulle kunna ta sig an att laga en pyrometer, själva keramikdelen är paj. Se bilden. Guldsäkringen är också trasig, men den kan man visst kortsluta. Vad har man i stället då?

Med vänlig hälsning

Ninas Fabrik

Nina Wennström
mobil:+46 (0)70 532 75 97
hem: +46 (0)240 640 246
www.ninasfabrik.se

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::