Hans Hedberg på TV idag
Ännu ett keramikprogram, man tackar och bugar. Rena julafton detta!
Idag kl 18.15 så är det ett program om Hans Hedberg i Biot 18.15 på TV2. Han är ju bla mest känd för sina jättefrukter , men visst ska det bli spännande att se mer av denne keramiker. Tänk om SVT kunde göra en serie om fler svenska keramiker som Signe Person Melin och andra stora kända svenskar, så spännande det kunde bli då…
Tack för tipset! Håller med om att svt borde samla alla keramikpr. Då skulle man lättare kunna spela in.Förut när UR prog. gick i repris så var alla avsnitt samlade i ett program.vet inte om det fortfarande är så. Vet någon?
Kul att du Anna Th beställde videon om rakuugnsbygge. Hoppas du blir nöjd.Jag brukar spela in progr. från UR. Många program får man sedan använda till i undervisningen.Bengt Elde t.ex. Den ser alla mina elever på. Utmärkt för att visa att konst inte behöver vara tecknat-målat ,så att det ser ut som ett foto.Häls. Vanja-K

Den där filmen köpte jag också för ett tag sedan, jag tycker att den är riktigt bra.
Typiskt va, här påminner man alla andra och själv missar jag programmet!! Fy sjutton vad surt…Kan man köpa bättre minne på burk, tro…

tror att det går i repris iallafall…. gäller bara att komma ihåg den då!! :)

Japp det gör den, den 17:e kommer inte ihåg kanal eller tid men kollar det och återkommer!

"Även i SVT1 17/6"
står det i tablån
Tack för det. Då gäller det ju bara att komma ihåg det ja

Tv1 kl 12.10 den 17/6
Det blir till att programmera för mig - den tiden vet jag att jag inte kan hålla i huvudet! 
Lägg in den i mobilen …jag hade missat det oxå om jag inte gjort det*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag såg det tack vare tipset här, jättekul!! men han är ju såå enormt ovanlig och fantastisk, tänk bara att få in grejerna i ugnen, att få dom att hålla!! Glasyrerna då??? De fick man inte se mycket av, jag tycker man fick se för mycket av hans "leverne"(i o försig intressant och fantastiskt) Skulle gärna vilja se TVprogram från lite mer "jordnära" keramiker eller över huvudtaget mer kultur i TV. Det är på tok för mycket sport på TV… usch ja!! Men tusen tack för tipset.

Håller helt och hållet med dig Solei. Mkt mer utav hantverk/ konst mkt ,mkt, mindre sport.