Brottom Formakademin
Nu är det brottom och förvirrande.
Vad tycker ni om formakademin som utbildning?Funderar på deras keramikutbildnign och ar fått ett erbjudande att hoppa in me ndet är brottom som tusan.
Så ska jag slänga mig in i det en månad efter, första egan boendet jag måste ju flytta och så helt okänd stad.
Är så uppe ivarv nu att jag just kom på att jag inte ätit något idag.
Är väl bara att hoppa på och se vad som sker, Lidköping är ingen farlig stad och det är ju en liten håla så du behöver nog inte vara orolig för det. En bra miljö för den som vill det här med keramik. Se nu till att komma iväg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tack, väntar svar av skolan som skulle dra i lite kontakter och se om det fanns boende.
Är orolig för att jag har missat en del och för hur det funkar med ekonomin… Men svårt att veta det innan man vet om och vad det finns för boende.
Och alla säger att det är litet, ni har inte sätt Åker där ag bor vi har inte ens röljus! De är litet! =)
Jag har bara gått en kort glasyrkurs där, men den var jag väldigt nöjd med. Så spännande! Jag förstår att du är uppe i varv. Lycka till!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Då jag kom tillbaks från Berlin till Köpenhamn tyckte jag att Köpenhamn var liten, så det är naturligtvis alltid beroende på vad man är van vid. Det går nog inte mer än några dagar så tycker du Lidköping är som den skall vara. Och så kanske du efter ett tag söker dig till något större, vem vet?

Du kanske kan försöka få till en deal med vandrarhemmet som ligger mitt i Lidköping medan du letar boende nä du är på plats.
Har bara gott att säga om Formakademin. Har själv gått gipskurs där med mycket kompetenta lärare.
Lycka till!
Finns inge boende så det värkar inte bli något annar hadde jag kört på det. Har rint och letat alal boendne är jättelånga köer och jag ka nomöjligt pendla då det är 4 timmar och 500 kr enkel resa.
Vandrar hem skulle vara något om det bara är några veckor me som det ser ut är det kö på ett år och 40 Sökande på en lägnhet så finns nog inte en chans för mig.
Kan ju säga att jag tälldem mig i kön nyss för att om inte anant ha en chans till nästa höst.
Jag kan säga attt jag har träffat en del som gått keramiklinjen på Formakademin, och de var duktiga! Så satsa du på nästa höst om det inte fungerar i år. Det tror jag inte du ångrar!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Kinnekulle har gått där… kanske hon känner nåt boende? testa kontakta henne!
http://kvalster.se/Lidkoping/Uthyres/Lagenheter/Nonnens_vag_18B_778574
Kolla den här länken, verkar finnas en del att bo i där i Lidköping.
#10 rnde på den och hon jag pratde med sa att dom har enormt tryck på alal lägnehter att det var 40 personer som stod ikö för denna lägeheten och att den som stått längtst hadde över ett års väntetid( kö/ poäng) Hon sa att jag inte hadde en chans.
En annan jag rinde på ett annat bolag sa att första lediga lägnehtetn får dom om 3 månader och att fet tar 3-6 månader innan jag kan ha en chans att få ett boende.
Trist!!!! vad säger dom på formakademin?
Var ner oc kollade på skona och kom hem för en timma sen. LÅNG resa blev det men skönt att ha med sambon som bollplank nu när jag ska beluta om ajg ska börja.
Har evntellt hittat boende på den Krnonicamping. Jobbigt att det inte fins någon ugn eller frys men annars är det bra.
Så nu sitter jag och funderar vad hände just? ska jag fluta flera mil själv och börja plugga på en gång?
Är nog inget att bekymra sig för! Jag var där för ett par månader sedan och dom pratade Svenska där i Lidköping så det är ganska enkelt att ta sig fram genom tillvaron, och så är det sunt att lära sig att kunna vara själv. Kanske skrämmande för dig men du blir starkare, jag lovar.
Nää, fast jag äter mycket mat som ma nfryser såvrt att äta ekonimiskt annars. Och så gillar jag att laga mat i ugnen men får komma på smarta sätt runt det.
Frågan är nu bara ja eller nej?… Vilken beslutsångest. Listan med posetivt och negativt har mest posetiva saker men även några negativa..
Frågan är väl, vad skall du om du inte går där? och om du vill keramik så kanske du kan leva med att inte ha en frys till att börja med, finns ju större problem än så! Nej fan släng dig ut i äventyret.
Nämen va kul!
en klasskompis !
Jag har själv börjat på Formakademin nu i höst och stormtrivs. Vi är dock bara nio i klassen och blir jätteglada om du börjar.
Alla jobbar i sin takt och efter sina förutsättningar så ta det lugnt, be cool. 

Lärarna är flexibla och har stor förståelse att du är ny. Jag känner fortfarande ny och vilsen i den nya stan, men gud va skönt det är att bo i en mindre stad. Jag är så glad att jah lämnade Stockholm.
Hoppas du börjar!
Varma Hälsningar
Ida-Maria
Är du kille eller tjej?
Röker du? Jag är allergisk mot tobak.
Kanske vi kan dela på min etta på 47 kvadrat om inget annat boende hittas.
Lycka till!
När jag gick Keramiklinjen på Grebbestads folkhögskola var det det absolut bästa jag gjort i hela mitt liv. Är ännu inte överträffat
.
Första veckorna var ju dryga, eftersom jag flyttade långt, och ifrån man och villa (jag var 29), men sen ville jag knappt flytta hem igen.
Jag gick från att kunna absolut ingenting, till att kunna såpass att jag drejade tekannor, muggar, skålar, kannor mm, och kunde blanda glasyrer och bränna.
Köpte drejskiva och ugn när jag kom hem igen, och hade keramikverkstad några år.
Verkstan är kvar, men ett par barn kom emellaan. Nu är de rätt stora, så jag ska nog damma av verkstan igen.
Jobbigt att starta om, för skickligheten är lite av färskvara. Kommer vara svårare att lyckas bra med drejningen nu när det är 6 år sen jag drejade sist.
Har presis pratar med skolan och sagt att ja tar plattsen om boden finns kvar. och så rinde jag till stugbyn och dom skulle ringa upp om boendet.
Men när jag var nere i går kväll sa dom att de fanns så om de inte flinns nu blir jag galen. Har rint so men tok hela mogronrn till oliak sätlle nför att kolla hur jag sa göra med adressändring och allt sånt och ska in i morgon och adressändra.
Åh, vad roligt det låter! jag blir riktigt avundsjuk. Du ska se att det ordnar sig med bostaden också.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Lycka till!!!
Då var det kanske du som kom in när vi hade lektion idag?
Det var en tjej till så vi blir elva. Härligt! :)
Vi har jobbat med lerförberedning, drejning av cylindrar, drejning av skålar,
glasyrprover, gjutning o formning, glasering och dekorering.Denna veckan och två veckor framöver jobbar vi med gips.
Det kommer bli repetition på allt och jag själv har moment som är missade för jag går på halvtid.
Ja det var det nog, Är lite tanig och råttblond i håret som är långt. Hadde om jag mins rätt jean vita convers och en svart topp =)
Var nere med min sambo och kollade på verkstaden =)
Okej me nvad super då behöver jag inte oroa mig om att jag missat utan bara jobba på =) Har telefånbokat boende och ska ner på lördag. =)
grattis