Äntligen, äntligen!!!
Ja äntligen, har vi fått bredband!! Så nu kan jag vara inne på forumet så ofta jag hinner utan att det tar en rasande massa tid, bara till att koppla upp och sedan har det ju inte gått att lägga upp några foton i albumet, Men nu, nu hatr jag lagt in en hög, välkommen att kika. Hälsningar Marika

Ja, visst är det härligt med bredband! Vilka fina saker du gör! Och vilka härliga katter! Vantarna ser också gosiga ut! Jättefina! Även om det är sommar nu så känns det som om man skulle vilja ha ett par!
Vantarna va i min smak oxå…kostar?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag gillar också vnterna! och lergodsfaten med scrafito, särskild de där det er "små krumelurer" , mindre tydliga blommor. Du lyckas göra lergodsfat utan att det ser ut som någon som härmar Ulla Nilsson - ett eget stuk! Om inte jag var saltbiten då skulle jag jobba med lergods… kanske vill det änddå..
Grattis till bredbandet.
Förresten så kan vi nästan vinka til varandra. Från en klippa ovanför våran badplats (på Värmlands näs) kan man i klart väder se Kinnekulle.

Tack så jätte mycket, för de fina orden, de värmer och det behövs, värme alltså för fy farao vilket tråkväder vi har! Igår vad det en liten invigning på Linnetemat här i hällekis, med Hannu Sarenström och Karin Berglund och det bara regnade, inte lätt att tala om underbara blommor när himmelens portar står öppna! Jag det där med att göra saker som inte liknar någon annans är verkligen en balansgång, man tar ju in sååååå mycket, hela tiden, för varje liten grej man ser blir man ju påverkad av, antingen possetivt eller negativt, men den finns där, jag försöker att vara ärlig mot mina tankar och känna i händerna om det ät jag, och ja ni ser ju hur det blir…Hur känner ni? Visst är det bara hopplöst ibland, och det tar en lång tid att landa, ibland när jag skall göra små kärl, så måste jag "göra av" energin på en klump bara så jag kan komma ner till litenheten. Och vink, vink till dig, tyvärr har vi ingen klippa här men början till en bergstopp, en stor Kinnekulle och en liten våran grushög som skall bli grunden till den nya verkstaden!!! Tack och hej Marika
Jag blev helt förälskad i dina katter! Ja så gör du fantastiskt fina saker också. Lergods är fint till fat.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Hejsan! Väldigt vackra fat!!! Dekoren är underbar. Och vantarna likaså, stickar själv en del, det är så roligt! Vackert med ulldekor.

Tack så jätte mycket för alla fina kommentarer, ni är så gulliga, Tack tack
Snygg keramik du gjort! Fina färger. Vantarna är härliga.Snyggt med skinnkanten på.De skulle man behöva i vinter.
Hejsan,
Verkligen fina lergodsfat du har gjort!
Jag sitter här och bredbandet som vi också fått fast för ett tag sen, det är lite segt ibland t.ex idag…? Vad kan sånt bero på, jag trodde det skulle bläddra fram skojigheter på direkten med det breda bandet… är det jag som är för otålig?
Förresten ser jag över till Kinnekulle från våran "husvagnsfritidstomt" (inget fritidshus ännu…) från andra sidan Vänern, (mellan Åmål och Mellerud) när det är klart väder. Ett vackert kännetecken vid horisontlinjen! (Har nyss upptäckt Vänern och hur mycket fin skärgård och vacker natur det finns där! (jag gillar att paddla kajak).
A.M.L

Tack så jätte mycket för allt posetivt jag fått när jag la ut bilderna i fotoalbumet, känns jättebra och en puff frammåt, kan behövas, är jätteless på vädret, jag jobbar ute nästan hela dagarna och på sistonde känner man sig som en stor tvättsvamp, ursch och plask, men det skall väll bli bättre, på fredag börjar ju slöjdmässan i Hjo och då brukar det alltid vara fint väder så man hoppas nu!