Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 3295 ggr
Cina-Lina
0

Usch vad jag är arg!!

Har precis städat ur gamla garaget och flyttat in drejskivan och kan knappt bärga mig innan jag får sätta händerna i leran (som jag dock inte har än). Igår beställde jag en massa verktyg och lera från Cebex för att kunna komma igång därhemma under semestern v. 30-32. Så kollade jag mina mail för en liten stund sedan och hade då fått ett "vänligt" meddelande från Cebex om att de ju har semester och att det jag har beställt kommer att skickas upp till Stockholm i v 31!!

Så där, då var semestern förstörd.

Ok att de har sina semestertider anslagna på hemsidan men för guds skull kan de inte lägga ut en påminnelse även på ordersidan!? Nu skulle jag helst vilja makulera hela beställingen i ren protest, men se det går ju inte för det finns inte en kotte på Cebex som kan ta emot några samtal eller mail förrän i v.31!!

Dålig service eller ska jag skylla mig själv som inte läste ordentligt på framsidan?

koko
0

Tråkigt, men kan du inte försöka köpa loss lite lera från någon keramiker i närheten, kanske nån som finns här? Så länge, annars lär du ju bli tokig.
Behåll ordern, fixa vad du kan av lera så kliet i händerna blir bättre.

zzaga
0

Lars Tärn har öppet nu och är billigare på nästan allt , varför provar du inte där istället så slipper du vänta hela sommaren?

AnnaTH
0

Hej!

Jag skickade en offertförfrågan till Cebex, Cerama och Lars Tärn för några månader sedan - ville beställa ny ugn 120 l, ny drejskiva och slamavskiljare plus leror etc. Resultatet blev:

1. Lars Tärn svarade per e-post efter 2 dagar med offert ex. och ink. moms
2. Cerama svarade per snigelpost efter ca 14 dagar med en skriven offert (dyrare)
3. Cebex har ännu inte svarat på min offertförfrågan trots att jag ringde och stötte på efter en vecka…receptionisten svarade att hon hade vidarebefordrat mitt mail till en säljare….jag har inget hört ännu…

Jag beställde följaktligen av Lars Tärn och är jättenöjd med servicen och tillgängligheten och ser fram emot att provdreja hans fina Potclaysleror som kommer i nästa vecka Glad
Lycka till med lerjakten Cina-Lina!

zzaga
0

Anna

Oh, vilka potclay's har du beställt??

feiner
0

Håller med #3, begärde också offerter på lite saker i våras. Lars Tärn var snabb. Dessutom ringde jag runt och pratade med dem och han var bra och hjälpsam. Även billigast på ugn o drejskivor. Tror det blir hos honom jag ska handla till höst.

Cebex tog tid på sig som sagt med sin offert men ok när man behövde hjälp på tfn. 

Jag är även glad över att de alla finns på forumet och svarar på allmäna frågor.

AnnaTH
0

Jag har beställt 100 kg av 1109 utan att nånsin ha drejat med den - vad säger du? Har du provat den? Vilka kör du med?
Sen har jag beställt en lera med chamotte också men är osäker på vad den har för nummer. Och så tog jag 50 kg av porslinsleran "Harry Potter" eller vad den hette….Harry nånting var det i alla fall :)

Visst är det viktigt att man känner att de bryr sig?! Särskilt när man kanske tycker det är sitt livs största investering i sig själv och sitt eget intresse - då duger det inte att man blir bortglömd.

Lerklutten
1

Jag förstår att du är besviken! Jag åkte till Strängnäs (EDAB) och handlade lera och glasyr m.m. i tisdags. Det var tur det, för det var sista veckan som han hade öppet. Jag hade blivit rasande på mig själv om jag väntat till nästa vecka! Man måste bli bättre på att planera. Hoppas du hittar lera nån annanstans!

/Ingela

—-
Spana in: Keramiklerklutt på Instagram