Övergivet marsvin
I går kväll när jag åkte förbi verkstaden för att lämna en sak så lade jag märke till en liten kartong som stod utanför. I morse var kartongen fortfarande kvar och när vi tittade närmare såg vi att det stod "marsvin" på den. Och det var precis vad den innehöll. Ett livs levande marsvin som någon tröttnat på och lämnat. De hoppades väl att vi skulle ta hand om det.
Vi tog in marsvinet i verkstaden och gav det mat och vatten, men vad gör vi nu. Ingen av oss kan ta hand om det söta lilla djuret. Själv är jag allergisk mot pälsdjur och får astma.
Finns det någon annan som kan ta hand om det? Kan man lämna det någonstans, eller vad?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Men åh så sorgligt:((( Kan du inte höra inne på Iller, Mus, eller Råttor, där har de säkert mer koll på smådjur i övrigt och vad man kan göra. Fy f-n vilket beteende…
Jag försöker att lägga in samma inlägg i någon av de sajterna och hoppas att jag får ett tips som hjälper.
_
_
Fy f-n vad folk är vidriga. Tyvärr bor jag på andra sidan Sverige annars hade jag hämtat det direkt. Marsvin är underbara.
Ulla, kan du inte kolla i telekatalogen om det finns Djurens vänner någon annan djurskyddsförening som kan ta hand om det. Hjälpte förr till vid en djurskyddsförening och då fick de in massor av smådjur som folk satt ut. Jag har själv en underbar katt, som kom ifrån en djurskyddsförening där hela kullen var utsatta för att dö i skogen.
Slutet gott, allting gott. När jag satte mig ner och skrev så trodde jag aldrig att så många skulle engagera sig för att hitta ett nytt hem åt ett litet marsvin. Tack för hjälpen alla! Hon, för det är en liten tjej, är väl omhändertagen tack vare hjälp genom iFokus.
_
_

Suveränt, Ulla!!!!!:)
Guldstjärna!