Arbetslust-psykologi
2013 års bästsäljare för mig var mjölksyrningskrukor. Det mesta av vintern har det därför stått "göra fler mjölksyrningskrukor" på min att göra lista. Men inte har jag haft minsta lilla lust att göra dom. Så hela tiden har jag gjort annat, skjutit upp tills för någon vecka sedan då jag bestämde mig för att nej! jag har ju fortfarande pengjobbet kvar så jag är faktiskt inte tvungen att göra domdär krukorna och sen strök jag dom från listan helt enkelt. Och så igår…damp plötslig arbetslusten in och jag fik lust att…..att dreja mjölksyrningskrukor🤔🤪. Är det fler som fungerar så knasigt?
Idag har dom fått knoppar o handtag och med lite tur får jag lust att göra lock till dom imorgon.
Ser jättefina ut, en del jobb med att få passning på locket, pyssel med handtagen också. Säljer dom bra? Jag kan tänka mej att många vill ha en sån hemma i köket men som vanligt är det en fråga om pris också..
Jättefina! Och härligt för dig att det blev av! Gör man fil i dem? Har en granne med bondgård som undrat om jag kan göra fina burkar till filtillverkning, men jag har inte riktigt förstått hur de ska se ut…
Apropå arbetslust, jag gör oftast bara det som står på tur på listan utan större reflektioner eftersom det också betyder pengar, med vissa undantag på sk prestigekunder som får gå före i kön ;)
Men jag fuskar också med att lägga in lite vad-jag-vill-drejning när det är motigt!

Ja, verkligen fina krukor!
JAg vill oftast helst göra det jag inte måste göra. Om jag har en beställning får jag, nästan alltid, en massa andra roliga idéer jag vill prova. Inte så smart för businessen.
#1 tack! Jo dom har varit lättsålda. Vid matmarknadstillställningar. Har tagit 6-700 kr/st. Har bara såld direkt till kund, skulle inte funka ekonomiskt att lämna in på ställe där de tar kommission. #2 tack! Man syrar grönsaker i dom, typ surkål fast alla möjliga grönsaker. Det verkar poppis ffa bland yngre personer att syra. Nån trend :-). Ska vara extra bra för veganer eftersom det bildas b12 vitamin.
Köpte en sån, använde den en höst till kål- och morotsskörden. Sedan har den stått oanvänd. Kan i alla fall rekommendera en sådan, för det ser snyggt ut och så blir det gott.
Ungefär lika trendigt som surdeg! 🤓
Kul, ett helt OK pris för en sån fin.
Härliga krukor -grattis till att ha hittat en sån bra storsäljare! Skulle gärna vilja ha någon bestseller i det prisläget…
Numrerar du dem, eller vad är lapparna till?
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Mäter lockdiametern medans krukorna är blöta och skriver måttet på en fusklapp på varje kruka :-)