Ceramics Monthly
Har läst senaste 2 numrena, finns en del fint givetvis men återigen reagerar jag på dessa skulpturer med t.ex. en bebiskropp med kaninhuvud, finns åtskilligt sådant och det är ju effektsökeri? Visst ser det speciellt ut men om så många väljer att göra sådant känns det tråkigt tycker jag. Fanns reklam för en glasyr att köra i elugn som var fin på bilden; Potters choice PC70, en oxblod, antar att den är intern-reducerad. På denna bild är den inte lika fin: https://www.potterycrafts.co.uk/ProductGrp/amaco-potters-choice---pc-70-copper-red
Överlag är det som vanligt alldeles för mycket reklam.
- Redigerat 2020-10-25 17:55 av [rolnor]
Jag prenumererade förut på CM, men tröttnade på den efter ett tag. Har du testat någon annan keramiktidskrift?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ja, lite osäker om den hette ceramic rewiev? Jag läste bara nåt nummer så den var inget för mej.
Jag har inte läst CM på minst ett år och blev rejält besviken, inte mycket jag går igång på, den är ju ganska dyr också. Tyckte den var bättre förr eller så var det dessa 2 nummer bara som intet gav. Ibland när dom gör reportage hemma hos någon keramiker som gör mera klassiska saker, kanske vedeldat så läser jag gärna. En del har ju ateljé som är stor och ligger så vackert i naturen, det är läckert.
Vad vill du läsa om Ulla?