Keramik iFokus

Keramik

Läst 348 ggr
[rolnor]
4

Ingegerd Råman, SVT play

Kollade filmen om henne, väldigt fint filmat, synnerligen bra alltihop. Hon är så öppen och generös när hon berättar om sej själv och sitt liv son designer och krukmakare. Hon tycker om sina verk och är nöjd med det hon skapar och designar och vågar säga det utan omsvep, det tycker jag är sunt, många konstnärer, framförallt kvinnor kanske, är aldrig nöjda med sina verk. Att hon sov 18 år i en fabrik på en säng gjord av lastpallar vittnar om vad hon prioriterar och hur dedikerad hon är. Hennes grejer har bitvis en sån stil som jag inte faller för men jag ser vilken otrolig formkänsla hon har, en väldig precission i utförandet. Kul också hennes besök i den japanska fabriken och höra hennes respekt för hur noggranna arbetarna är. Hon har en väldig karisma både som yngre och äldre, en sån som vore väldigt kul språkas med.

Kärret
0

Ja jag tycker hon är en fascinerande kvinna, oerhört formsäker och härligt bestämd! Jättefint program.

Ulla
0

Jag såg också det programmet. Kul att se hur oerhört viktig formen är för henne. Måste stämma på en halv mm.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_