Ja det är förjävligt, får hoppas det löser sig snarast.
Hoppas kan man
Jag säger som en gråtande Ukrainsk sa i tv…… hoppas han skiter på sig!
Jag tror att det kanske redan har hänt
Ofattbart och sorgligt.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#0: overkligt!
Jo, det är så surrealistiskt så luften går att skära med kniv, jag vet inte vem eller var jag är längre. Alldeles overkligt.
Mår också riktigt dåligt av det här…
Och med tanke på de hot som kom från ryska UD i fredags, känns det dessutom ohälsosamt nära…
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-varnar-for-svensk-nato-anslutning
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2022-02-27 12:55 av Bo§e
Ja, att utan vettig anledning hota en annan stat med krig är i princip en krigshandling så vi är i krig med Ryssland.
#0: Helt enig med dig! Ett vedervärdigt krig!
Finnarna kommer nog gå med i Nato och sedan kommer vi efter som en liten svans
Som om världen inte hade andra kriser att ta hand om nu.
Väldigt hemskt och sorgligt!!
Visserligen hade jag inga höga tankar om Putin innan, men att han skulle starta ett regelrätt krig, det går inte att förstå.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Otäckt och sorgligt.
#11: så sorgligt och man blir ju deppig av att tänka sig att de offrar människor på båda sidor. Fruktansvärt av Putin!!!
Förfärligt da Bull.
Sen kan en behöva välja att inte låta det fylla allt… Dosera hur mycket en kollar på nyheter och flytta uppmärksamheten till allt fint, gott och vackert.
Hade kommit en drös med sångsvaner där jag var idag..vita med eleganta halsar på vitt bakgrund., Vårsolen värmer härligt mot en södervägg dessa dagar…
Jag hoppas innerligt att det goda vinner över den onde🙏. Tänk att en maktgalen vettvilling har så stor makt 🥶 skrämmande. Lider med alla som blir offer i detta krig 😪 Hoppas det inte blir så långvarigt krig. Vi får nog vänta oss cyberattacker o kränkningar som hämnd för att vi hjälper Ukraina men hoppas av hela mitt hjärta att det stannar där.
Fundera på vad just du kan bidra med.❤
Vi kommer att erbjuda boende i lillstugan och en plats i krukmakeriet om det behövs. Jag är ju ändå där på heltid.
#17: om vi hade haft mer plats skulle jag ha erbjudit boende. Pengar har vi skänkt. Vi kommer att få den största flyktingströmmen någonsin, så det gäller att alla som kan o vill hjälper till med boende.
Det är nu det börjar mala ner städerna och man känner total sorg. Vi måste stå emot och hjälpa till så mycket vi kan.
Kommer ihåg när jag var 17 år och några killar kom hem från värnplikt och efter ett antal timmar började de värnpliktiga undervisa oss om hur man strider mot ryssen. Attack anfall motstånd. Vi skrattade så vi grät och vi fick ytterligare en timmes genomgång.
Nu upprepas hoten mot Sverige/Finland…
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryssland-upprepar-nato-varning-mot-sverige
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#20: Förfärligt med detta att de skall peka ut oss. Fy fasiken för gamla KGB gubbar och speciellt P.
Han har stormaktsvisioner och kommer inte att ge sig.