Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: verkstadsplatskeramikstudioateljekeramikverkstad
Läst 127 ggr
Kackel och Klös
2

Keramikkollektiv i Majorna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag söker medlemmar till en kollektivverkstad med inriktning på keramik. Vi är för närvarande fyra stycken men satsar på att bli sju till åtta personer. I verkstaden har man sin egna drejskiva, material och förvaringsutrymme. Det finns även två stora gemensamma arbetsbord. Lokalen har en butiksdel där man kan sälja sina alster. Butiken är tänkt att vara öppen på helger. Alla medlemmar förväntas hålla öppet enligt ett rullande schema.

Ugnen och övriga maskiner samt vissa verktyg kommer att ägas gemensamt genom att alla får betala en andel. Om en medlem vill sluta kan den sälja sin andel vidare till någon annan av gruppen godkänd person. Verksamheten ligger på Karl Johansgatan i Majorna Göteborg och i kvarteren här omkring finns många konsthantverkare och konstnärer. Välkommen att höra av dig om du vill veta mer!

Mvh Tina

JakobRov
0

#0: Hej ! Jakob heter jag och har ganska nyligen flyttat till gbg för att plugga arkitektur, men känner att jag verkligen saknar att arbeta mer med händerna. Finns det någon mail eller ett nummer till dig så kan vi höras vid (om ni inte redan fyllt alla platser i verkstaden)?

Allt gott!

/Jakob