Keramik iFokus

Keramik

Etikett: resor
Läst 1155 ggr
pluppan
0

keramik från venezuela

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har tagit lite kort på keramik från vår julresa på isla margarita i venezuela

börjar med en slags dekoration som även fungerar som lampa på kvällarna ca 60cm hög

pluppan
0

här ses de i rad upplysta på kvällen

pluppan
0

lite kaffemuggar och sånt man fick fika på väldigt enkla gjorda

pluppan
0

lite god mat serverad på keramikfat

pluppan
0

keramikutställning på vårat hotell

pluppan
0

närbild på uppläggningsfat

pluppan
0

närbild på en till

Ulla
0

Vad god maten ser ut på tallrikarna!

Det tog ett tag innan jag såg att lyktorna föreställde fiskar.Glad Kul att du tagit bilder som du visar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pluppan
0

närbild på stor vattenkanna (eller kanske vin….hehe)

pluppan
0

kastrull typ…

pluppan
0

denna tycker jag var intressant

det stod på den att den är en transportabel ugn

pluppan
0

närbild ner i toppen på ugnen kanske man lägger ner bröd där och eldar under på någe vis

någon som vet?

das war alles!

abbis
0

Man slänger nog fast degen som gräddas mot väggen i ugnen…väggen blir nog rätt het..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vanja-K
0

Mycket roligt att se keramiken. Känner igen från det som görs i sydamerika. Visst är en del glättrat?  Såg du hur de brände sin keramik, Pluppan?? Vilken fin resa du,ni gjort. Hur kom ni på detta ställe??

rakuLotta
0

Kul att se…lustigt att de hade keramikutställning på hotellet…du behövde inte ta dig långt…

Hur var Venezuela annars som turistland? Åkte ni runt eller hade ni "bara" solsemester?(inte bara…det är ju nog så gott…bara var nyfiken)

pluppan
0

#7 ja visst vare maten god och drinkarna också  så lite tyngre än jag var när jag åkte är jag nog

#13 jag det såg glättat ut men det var inga bilder från bränning eller beskrivande text. Vi gillar att åka till lite olika ställen så vi såg detta i någon katalog. Det stod mellan brasilien och detta men det fanns waterslides på detta hotell så barnen avgjorde frågan. Nästa resdröm går till Kina… måste spara slantar ett tag bara

#14 jag till och med keramikutsällning ingick som "all inclusive". vi låg mest vis poolen och stranden vid hotellet. om barnen hade varit lite större (9 och 10år) hade vi nog åkt in i regnskogen i Venezuela men det kändes lite för riskfyllt med dom. Människorna var trevliga och vi trivdes bra. Vi gjorde några småtripper bara, golf (inge bra bana), shopping och bäst av allt simning med delfiner på julafton. Har ni möjlighet till detta någon gång så: GÖR DET! Jag hade trott att maten skulle vara mera kryddad och lite mera udda (kan vara för turistanpassad). Däremot klarade vi magarna jättebra. Levnadsstandarden verkar vara relativt hög med skapliga vägar, glasögon och ganska bra tänder exempelvis.

lägger till bild på närkontakt med delfin

Vanja-K
0

Min son med familj har också simmat med delfiner. De säger att det var en otroligt häftig upplevelse.

pyromanen
0

Kul att få se karamikbilderna från andra sidan jordklotet!  Gillade tallrikarna under maten, verkar vara brända i modell enklare ugn….

LeWE
0

Ja, tack, det var roligt att se bilderna. Verkar vara robust keramik och som sagt bränd väldigt enkelt, kanske grop?

Hubert
0

Hmmm, är inte #6 en sånt där kärl som man bakar i?

abbis
0

Jag tror det är ett sånt kärl som är för speciell matlagning …dom har dom på IKEA

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/