Blanda hela mängden glasyrpulver?
Om man låt säga köpt 4 kg färdig glasyr, måste jag då blanda allt på en gång för att va säker på att alla proportioner ska stämma?
Eller kan man blanda 2 kg och hoppas att det blir rätt ändå?
Om det är en färdig glasyr, spelar det ingen roll hur stor eller liten mängd du blandar till.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#1: Okej, va bra.
Tack för svar.🙏
Det är inte alltid så, det finns förhandlare i Sverige som väger upp i påsar och då måste man blanda allt. Är det från en större fabrik så spelar det ingen roll
#3: Men, i stort sett alla kommersiella glasyrer kommer från fabriken i 25 kg säckar, och vägs upp i mindre mängder av återförsäljaren.
Hur användaren sedan väljer att dela upp innehållet, kan ju inte spela någon roll. Det är ju hela tiden samma glasyr…?
Tänker att vissa glasyrer kanske kan innehålla invägda mängder av förtjockningsmedel eller annat "främmande ämne", som kanske gör att det blir nödvändigt att blanda hela innehållet.
Kan dock inte vara särskilt vanligt…..eller så börjar jag bli gammal, och har inte hängt med…🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2026-03-11 12:45 av Bo§e
Jo men det finns återförsäljare i Sverige som inte gör så, jag är helt klar över att Cebex inte gör så men det finns ju andra