Keramik iFokus

Keramik

Etikett: övrigt
Läst 1785 ggr
mangobango
0

Hur sälja drejskivor?

Var säljer man drejskivor bäst? Är det blocket? Tradera? Eller var?

Jag tänkte sälja de 2 drejskivorna jag fick med i hela verkstadskittet och istället köpa mig en Brent CXC.

Det är en proffsdrejskiva av Schimpo och sen en hembyggd variant som väl är ok men det låter mkt, tycker jag.

Tror ni att det är bra att sälja dem som ett kit, dvs tillsammans?

pluppan
0

tycker att du bör annonsera både här på iFokus och på blocket, då har du maximal spridning. man kan ju skriva att man säljer de antingen som ett par eller var och en för sig själv och så får du se vilka som ringer och vad de vill ha

helenahenstedt
0

Säg till om du vill bli av med lerkvarnen och/eller sprutskåpet… Men sån tur har jag väl inte? Kan hämtas!Flört

pyromanen
0

Jo och om Helna ändå inte vill ha lerkvarnen så finns jag med i kön :)

mangobango
0

Tyvärr, lerkran och sprutskåp är inte till salu. Dem bor hos mig och jag trivs med dem.

Bruzapetra
0

Jag tror blocket är det som går hem hos de allra flesta! Fast du kanske redan fått dem sålda:)

Ville bara säga också att den begagnade lerkran jag köpte för 7000 spänn som stått nu i ett antal månader oanvänd nu tuffar på för fullt. Den funkar super!!! Har faktiskt inte fått en enda lite luftbubbla än fastän det inte är vaccum. Så det är inte dumt med begagnat! Men det visste väl alla blocket tokar här redan:))

sunniva
0

Ser att du vill bli av med en Schimpo, vilken modell är det och hur gammal är den? Hur mycket hade du tänkt ta för den? mvh

Sunniva

mangobango
0

Det är en Shimpo 21. Vet inte exakt hur gammal den är. Den har några år på nacken, men är stark och jämn i drejegenskaper.

Jag har precis lagt ut båda drejskivorna på Blocket för 6500 kr resp 1500 kr. Men vid snabb affär blir det billigare, likaså om man köper båda.

mangobango
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på dem.