Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: kurserutbildningar
Läst 1522 ggr
Vavrakeramik
0

Lärlingsplats i sommar!

Lärling sökes till Vävra keramik, 3 mil norr om Göteborg för sommaren 2008.

Du får testa livet som keramiker under en sommar, ca 6-8 veckor. Drejning, beskickning, glasering och andra verkstadsysslor. Hjälpa till i butiken med iordningställande, försäljning, paketinslagning samt allt annat som ingår när man driver eget. Fri tillgång till verkstan på fritiden, fritt material samt enklare bostad. Ev. även en liten ersättning för ditt jobb.

En möjlighet för dig som vill få en inblick i hur det kan vara att arbeta som keramiker med egen verksamhet samt att ha egen butik. Perfekt för dig som går en keramikutbildning och har som mål att själv driva en liknande verksamhet.

Du kan bo i vår lilla gäststuga om du vill, eget minikök o wc/d i intilligande byggnad.

Skicka ett privat meddelande till mig om du är intresserad så kan vi prata vidare. Tipsa gärna andra om denna möjlighet.

Vänligen Helen på Vävra keramik www.vavrakeramik.se

abbis
0

Låter som semester…jag ställer upp…*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vavrakeramik
0

Då blir det nog du som får lära mig Abbi, men visst det kan bli lärorikt (för mig)!

Vavrakeramik
0

ingen annan som vill vara lärling? Tipsa gärna vidare till andra.

Rozzy
0

Jag kan tänka mig att tipsa någon av Esteteleverna!

Tazen
0

Hej Vävra, en bra grej är att kontakta olika keramikskolor typ Grebbestad det är kanske inte så många som kollar denna sida (dom har inte tid,bor ju nästan i verkstan ha.ha) eller ens vet att den finns

ps.Jag ska hälsa från din gammla klasspolare Amanda Glad 

mvh. Bitte

Rozzy
0

Jag jobbar på folkhögskola så har keramik tillval eller går estet jag ska träffa dem nu på julfesten i kväll,  är det ok att jag nämner dig då?

Det är flera duktiga och driftiga men många har redan sambos eller familj så det är inte så många att välja på som är fria över sommaren.

Kolla upp om lärlingen kan få bidrag genom arbetsförmedlingen eller studiebidrag, det borde gå ifall personen stämplar eller är elev tycker jag.

Vavrakeramik
0

#5 Tazen, jag har ej fått tummen ur att kontakta skolorna. Prövar här på sidan först. Verkar finnas ett par intresserade…

Vavrakeramik
0

fler som är intresserade?

helenahenstedt
0

Hur går det? Har du hittat någon?

Vavrakeramik
0

Jag ska träffa min blivande lärling, som jag hittat via denna annons, på fredag! Heja iFokus!

Vavrakeramik
0

Nu är det klart! StinaLord kommer hit i sommar. Hon verkar vara en toppenlärling!

Lilja
0

Kul att det är någon från iFokus. Lycka till båda två.

Vavrakeramik
0

Ja, iFokus e bra!

kinnekulle
0

Hej vad kul, det blir säkert en jättebra sommar för er båda!!!/ Marika

stinalord
0

Och jag är nöjd som bara den! Jag kommer att trivas som fisken i vattnet.