Inför helgens gipsgjutning...
….gick jag och maken sent fredag eftermiddag till en byggvarubutik för att köpa spånskivebitar att bygga formar av. Innan vi gick in till brädavdelningen chansade jag och frågade i butiken om de hade något som liknade släppmedel och förklarade vad jag skulle använda det till. "Njae", det hade de nog inte sa han, OK sa jag det ordnar sig - jag fixar det på något sätt. Så fortsatte vi,in i brädgårn´, den manlige expediten stannade kvar i butiksdelen. När vi fått det vi skulle ha gick vi tillbaka in och betalade spånskivebitarna (till en annan expedit som stod där) det var fullt med folk runtomkring - stängningsdags. När jag höll på att stoppa ner plånboken kom den första expediten farande runt bakom mig och ställde med en triumferande smäll ner en stor plastflaska framför mig och sa högt och ljudligt - "GLIDMEDEL!!! - kan det vara nåt´???" Gissa om alla runtomkring spetsade öronen!!!!Han hade letat och hittat något som man använder till t ex rördragning o liknande. De som stod runt omkring hade ju inte varit med från början och fattade inte vad det handlade om så för dem framstod situationen rätt komisk en sen fredagkväll! Den stackars expediten blev väldigt generad, alldeles stum och vågade inte titta på mig. Stackarn han hade ju jobbat med uppgiften och var jätteglad över vad han hade hittatl!!!
Hääääärligt med engagerad personal….Skrattade alla ,,,eller *L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Nja inte högt i alla fall. Alla blev rätt överumplade men maken som stod bakom mig såg hur alla liksom hoppade till och sedan drog rejält på munnen. Eftersom expediten blev så otroligt generad , och den andra också faktiskt så kom sig folk inte riktigt för att gapskratta skulle jag tro. Maken och jag låg dubbelvikta när vi kom ut till bilen. Jag köpte den - flaskan alltså!!! Får väl se om den funkar - annars får vi väl ha den till annat! Ha, ha! Detta har vi skrattat åt hela helgen så jag kunde inte låta bli att berätta här! 

Vad bra att du inte kunde låta bli berätta :)

ha ha ska jag berätta för mina elever som ska jobba med personlig försäljning i butik, snacka om personligt.
vilken härlig historia!!!

Men så roligt! Han ville verkligen hjälpa till!

Underbart!!!
Hehe!!!
Den var bra!!!

Ja herre min gud, va festligt, förstår att ni as skrattade i bilen, hyggligt av er att hålla er i butiken!!
Annars funkar såpa, blivtvål eller balsam. trevlig måndag!
Ja den va bra,…stackars expedit…han skrattade kanske inte,lika mycke…,inte än iaf,,
kul historia!
Jag har också såpa, till keramiken!